Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej! Nu ska även jag köpa kamera för att kunna hålla kollen på mitt sto som nu har 4 veckor kvar till nedkomst! Jag har med stort...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: Francess
·
Avel Jag hoppas denna fråga hamnar i rätt forum. Iallafall. Jag har köpt en häst som det inte finns några papper på. Jag vill registrera...
Svar
12
· Visningar
887
Senast: Lena_B
·
Q
Avel Behöver hjälp!!!!! Hur ser en normal benställning ut på ett nyfött föl? Glädjen var enorm igår när lillan kom, men idag när jag tittade...
Svar
13
· Visningar
5 665
Senast: Francess
·
Avel Var kan man få detaljerad info om hbl hingstars dräktighet. Jag är ute efter t ex hur en hingst fungerar på transporterad resp direkt...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Ploppi
·
Avel Finns det någon möjlighet att visa sin halvblodsvalack, bara för att jag själv gärna vill höra hans omdömen :)? mvh Maria
Svar
1
· Visningar
704
Avel alla ni som har fått föl i år, har ni fått ston eller hingstar?? Vi har fått 4 föl av 15 nu och alla är hingstar, börjar undra om det...
Svar
19
· Visningar
948
Y
Avel jag var ine på asvh`s hemsida och kollade avgifter för regestrering och pass, jag läste då att det var en tillägs avgift om man inte...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: ameo
·
Avel En kort sammanfattning av läget för lilleman. Den 8:e mars vid morgonfodringarna låg det helt oväntat ett litet föl i boxen när det...
2
Svar
38
· Visningar
3 025
Senast: pialotta
·
Avel Är det försent att ta föl nu? Jag är väldans sugen på att betäcka min kallblodstravare med en andalusierhingst som finns här i stan...
Svar
8
· Visningar
1 000
Senast: Solvira
·
Avel vet intee om den här tråden hamnar rätt men den får väl flyttas då.. har träffat på en häst som har en märkning på vänster bak.. ja där...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: sussisus
·
Avel Kompisens halvblod/fullblod väntar föl. Beräknad till den 22/3. Har nu i åtta dagar visat påtagliga bevis för att det är dags att föla...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
11 705
Senast: shady
·
A
Avel Är det hädelse att lägga på en gångartshingst på henne? Hon är trevlig modell har taktmässiga gångarter med ganska mkt luft ,mkt bra...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: shady
·
Q
Avel Har ett tre snart fyra veckor gammalt föl som jag inte tycker rätar ut frambenen ordentligt... Alltså hon står och böjer framknäna lite...
Svar
15
· Visningar
1 588
Senast: Cesam
·
Avel Ett litet hingstföl föddes lördag kväll! :) Allt gick bra men väl ute ville han inte resa sig. Efter många försök och flera timmar...
2
Svar
23
· Visningar
1 809
C
Avel Ngn som var på flyinges hingstvisning?? vad tyckte ni??
2
Svar
21
· Visningar
2 704
Senast: pialotta
·
T
Avel Jag har hittat en hingst som jag ev. kan tänka mig till mitt sto. Laptop på Flyinge. Nu kostar han per dos. Jag är lite dålig på vad som...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: CK
·
I
Avel Finns det inget "Hingsttåg" med endast ponnyhingstar eller blandat med stora? Det skulle jag gilla! :D Loggan
Svar
3
· Visningar
611
N
Avel Eller vad tycker ni? Ett kallblodstravarsto betäcks med en PRE-hingst.. Stoet är maffigt, högrest med kort rygg och rejäl hals och ser...
Svar
5
· Visningar
1 400
Senast: C_L
·
X
Avel Jag tänkte höra lite om det är någon som vet något om denna arabiska fullblods hingsten? :)
Svar
16
· Visningar
995
Senast: XamberX
·
Avel Vet nån vad det kostar??..och vad händer om man inte har tagit provet, blir avkomman inte reggad då??
Svar
6
· Visningar
1 846
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka