Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Finns de överhuvudtaget?? Svenskfödda alltså (i alla fall svensk stam i 2 led) Verkar som att Utrillo finns överallt. Därmed inte sagt...
Svar
13
· Visningar
1 195
Senast: Zephia
·
Avel * Fux, mörk fux, svettfux, brun * Bläs * Fyra vita ben (finns det förresten något samlingsnamn för detta på svenska???), vit strumpa...
Svar
10
· Visningar
6 075
G
Avel Har ett föl (2 veckor) som har problem med magen. Hon har diarre och blir kladdig på svans och bak. Jag tvättar och håller rent så bra...
Svar
11
· Visningar
1 897
Senast: Bia
·
Avel Den sorgliga tråden "Har ni varit med om detta??" har blivit väldigt lång och jag har en känsla av att en del som skulle kunna ha nytta...
Svar
5
· Visningar
2 729
Senast: Nafayette
·
Avel ...kanske inte lägger den här tråden rätt. Men det borde ju vara endel här som har halm som strö så störst chans till svar här. :) Har...
Svar
14
· Visningar
1 348
Avel Är det någon som vet mer om det? Jarrah kanske? Såg nämligen i tidningen idag att de skulle ha hingstvisning på Ekenberg. (Lundbäcks...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Jarrah
·
F
Avel När man ska desinficera navelstumpen av det nyfödda fölet, vilken spädning ska man då använda av Jodopax? På bruksanvisningen står...
Svar
9
· Visningar
912
Senast: Francess
·
Avel Hej! Nu ska även jag köpa kamera för att kunna hålla kollen på mitt sto som nu har 4 veckor kvar till nedkomst! Jag har med stort...
Svar
5
· Visningar
1 101
·
Avel Jag hoppas denna fråga hamnar i rätt forum. Iallafall. Jag har köpt en häst som det inte finns några papper på. Jag vill registrera...
Svar
12
· Visningar
893
Senast: Lena_B
·
Q
Avel Behöver hjälp!!!!! Hur ser en normal benställning ut på ett nyfött föl? Glädjen var enorm igår när lillan kom, men idag när jag tittade...
Svar
13
· Visningar
5 670
·
Avel Var kan man få detaljerad info om hbl hingstars dräktighet. Jag är ute efter t ex hur en hingst fungerar på transporterad resp direkt...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: Ploppi
·
Avel Finns det någon möjlighet att visa sin halvblodsvalack, bara för att jag själv gärna vill höra hans omdömen :)? mvh Maria
Svar
1
· Visningar
704
Avel alla ni som har fått föl i år, har ni fått ston eller hingstar?? Vi har fått 4 föl av 15 nu och alla är hingstar, börjar undra om det...
Svar
19
· Visningar
948
Y
Avel jag var ine på asvh`s hemsida och kollade avgifter för regestrering och pass, jag läste då att det var en tillägs avgift om man inte...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: ameo
·
Avel En kort sammanfattning av läget för lilleman. Den 8:e mars vid morgonfodringarna låg det helt oväntat ett litet föl i boxen när det...
2
Svar
38
· Visningar
3 029
Senast: pialotta
·
Avel Är det försent att ta föl nu? Jag är väldans sugen på att betäcka min kallblodstravare med en andalusierhingst som finns här i stan...
Svar
8
· Visningar
1 001
Senast: Solvira
·
Avel vet intee om den här tråden hamnar rätt men den får väl flyttas då.. har träffat på en häst som har en märkning på vänster bak.. ja där...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: sussisus
·
Avel Kompisens halvblod/fullblod väntar föl. Beräknad till den 22/3. Har nu i åtta dagar visat påtagliga bevis för att det är dags att föla...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
11 723
Senast: shady
·
A
Avel Är det hädelse att lägga på en gångartshingst på henne? Hon är trevlig modell har taktmässiga gångarter med ganska mkt luft ,mkt bra...
Svar
10
· Visningar
1 013
Senast: shady
·
Q
Avel Har ett tre snart fyra veckor gammalt föl som jag inte tycker rätar ut frambenen ordentligt... Alltså hon står och böjer framknäna lite...
Svar
15
· Visningar
1 588
Senast: Cesam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈