Arabhingst

Förresten, angående det vi diskuterade nyss. Det står så här i Hingstkatalogen för Ridponnyer, på sidan om Förbund godkända för ridponnyavel:

Rashingst enligt ASRP's krav:
Licensierad hingst av ASRP erkänt avelsmaterial som uppfyller ASRP's prestationskrav. (Från 2002 Fullbloden erkända för Svenskt halvblods avel samt Arabiska fullblod som gått "gamla bruksprovet").

Tänkte att du kanske ville veta ordagrannt!

Inte om du pm:ar! Då är det ju knappast öppen reklam.

Men tack för länkarna.

Till Carina:

Lånar tråden för ett litet annat ärende, imorgon skall jag röntga mina två tävlingshästar (galopp), vill kolla så att de inte har några lös benbitar. Kan jag ta med mig bilderna hem och skicka till Arab? Har nämligen planer på att avelsvärdera en av hästarna senare, trivs han på banan får han stanna, annars skolar vi om till distans. Jag är inte insatt i det här men vill ändå att hästarna skall röntgas om de används för avel i framtiden. Kan du hjälpa mig och reda ut det här? Vet att du är en hejare på arabavel! :D

Hallå,

Röntgenplåtarna skall ju sedan till avelsvärderingskommittéens veterinär. Vet faktiskt inte om Du skall spara dem hemma själv, eller skicka dem till ARAB eller låta kliniken behålla plåtarna...
Tror Du gör enklast i att kolla med både ARAB (046-255551) eller SH.....
Möjligen SAHF....de lär visst ha en del andra plåtar liggande, har jag hört....

Lycka till!! Vad är det för hästar?! *nyfiken*

Tackar för svaret! :bow:
Nu ska jag strax krypa i korgen, det har varit en lååång dag för mig, stiger upp kl 6 varje morgon och tar hand om barnen (hästarna) och brukar normalt sova runt 22 så för mig är det här rena natten, :crazy:.

Jag pratar med veterinären imorgon om han kan spara plåtarna på hingsten, ska försöka få tag på ARAB oxå och se vad de har att säga. Barnen är båda e.Garanti, den ena med Nostalgia som mor, hingsten är u. Narissa. De kommer båda (eller rättare sagt, alla tre) från Wilza Arabstuteri, Ulrika Westblom. Har även en andra hingst e.Garanti, väldigt trevliga individer allihopa. Lillkillen som är 2 i år skall visas på Kumla i Maj, sen blir det väl nån till innan Riksen, är mkt charmig gosse med massor av egen vilja :bump:. Hoppas bara på att han växer länge till för han är inte särskilt stor, skulle tippa på att han ligger runt 1.40.
De stora gossarna som är 3 i år skall kvala i Maj om schemat håller, mitt första år som tränare och det känns helt ok än så länge, det återstår att se om mina metoder om träning håller, skyndar långsamt.
Nää, kan sitta här i timmar och skriva om mina älsklingar men klockan tickar och snart ska man upp igen.
Tycker väldigt mkt om Milagro, han är en stilig herre! Sov gott, det gör jag snart, zzz...

:bow: :bump: :bow: för rosorna om M!!!

Bra stammar på Dina pojkar...Lycka till med dem..... :bump: :D

Tusen tack själv! Jodå, allt gick finfint, veterinären va väldigt nöjd över det han såg, inga lösabenbitar här inte, vare sig i kotor, has eller knän, cystor fanns det inte heller. Det såg väldigt kalasbra ut, men så är de väl uppfödda oxå, :o. Måste bara få stoltsera lite :D

Sorry. Jag skickade från en helt annan sida och såg nu att mitt svar dykt upp här... Jag ber om ursäkt. Och det gick ju inte å radera den heller...

Nu hänger jag inte riktigt med...du får gärna förklara! Jag hittar inget svar här från dig??? :confused:

Jag fick klagomål på att jag råkat "reklamföra" min häst här och det var inte meningen. Jag är inte så bra på hur sidorna fungerar och trodde att mitt mail skulle gå direkt och enbart till personen ifråga som letade efter en hingst i våra trakter. Jag ber om ursäkt igen för att jag lyckas göra alla förvirrade...*skratt*
Jag är lika förvirrad själv...*skratt*

Och nu är jag ännu mer dumförklarad när jag ser att det var dig jag skulle skicka till....*skratt*
Mitt tidigare "inlägg" finns längre tillbaka i början på denna diskutionsida. Om den nu kanske inte blivit borttagen pga olämplighet. Och hur jag skickar ett privat pm har jag ingen aning om hur man gör. *ler*
Strunta i all jag sagt..det blir nog lättast så..*skratt*

Åh, nu minns jag! Det var dessutom jag som bannade dig för hingstreklamen! :D

Om du klickar på användarnamnet till höger om inläggen så kommer dennes info-sida upp, där finns en länk till att skicka pm! :)

Vad roligt!!! Grattis!!!!

Då får vi se vad det blir av dem så småningom...
Skall Du visa dem i sommar på utställning?

De två 3-åringarna tränar jag för galopp och kommer därför inte att visas på utställning, vill att de ska kocentrera sig på detta i första hand. Hingsten kommer eventuellt avelvärderas nästa år, kommer dock inte att få betäcka förrän karriären är över, det underlättar mkt av hanteringen om han inte "nosat" damerna i baken och lärt sig innebörden av det :D

Däremot kommer Makheen av visas ett par gånger i år, vi avslutar med Riks. Har aldrig ställt ut någon häst innan så det ska bli väldigt roligt, Lillemo Antonsson är den som kommer att träna och ställa ut honom. En verkligt charmig hingst med massor av energi, han fullkomligt ÄLSKAR mattes mössa :love:, vet inte varför han kärat ner sig i just den, ingen annan mössa än den duger. Knäpp häst, :o, men en älskad sådan.
Ska du visa någon i år? Vore trevligt att få komma o titta på dina hästar, vart bor du?

Jag bor i Mellan-Skåne....(15 min från där Riks skall gå uppe i skogen :D ).
Du är såå välkommen så.....

Skall ev. visa några hästar i år....I såna fall blir det Bollerup och Riks...Men vi får se....inget 100%igt bestämt än....

Okey. Tack för hjälpen. :) Det tar en stund att lära sig hur allt går till här. :)

Där ser man, nära och bra med andra ord. Vi reser ganska mycket och då brukar jag passa på att titta in i lite olika stallar, älskar små söta fölisar :love:
Jag kontaktar dig nästa gång vi ska neråt Skåneland, med kameran i högsta hugg :d
Nu ska Fru Björk traska upp till kojan o sova, gäsp. Ha en trevlig Lördags kväll.

Det tar en stund att lära sig hur allt går till här. :)
Inte alls!!!
Det första man lär sig är 'reglerna för forumen', det står klart och tydligt markerat i en länk då man ansöker om medlemsskapet, men finns även att läsa här inne på Bukefalos nånstans.. leta upp dem du! :)

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 439
Senast: ako
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar