Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Hur blir det om man korsar ett halvblod (godkänd) med en welsh (godkänd)? Där modern är ett halvblod. Om man får en ponny kan man väl...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 531
Senast: NiraK
·
Avel Har fått veta att Pomme Royal står stationerad alldeles nära här (vet inte exakt men max 1 mil...) och färsk direktsemin är ju inte fel...
Svar
13
· Visningar
1 206
Senast: Terry
·
W
Avel Ni som föder upp hästar, vad döper ni dom till? Har ni något speciellt tema, försöker ni pussla ihop föräldrarnas namn, börjar namnet på...
Svar
9
· Visningar
1 667
Senast: mannis
·
S
Avel Jag råkade slänga en blick i Ridsport och fick syn på denna helt otroligt snygga hingst! :love: Jag ska inte betäcka i år utan det...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: Spider84
·
Avel Hej . Funderar på att betäcka mitt underbara sto e. Lux Z - Legaat, mörkbrun 9 år 160 cm. Importerad från holland där hon fått 2 föl...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: bapro
·
Avel Läste Lisas tråd om hennes stos fölning och började fundera på det där med nappflaska. Har ni det alla ifall om att till era dräktiga...
Svar
5
· Visningar
1 247
C
Avel Ni som kan det här... Jag tycker den här 2-års hingsten är urläcker. Hur tycker ni expertar han ser ut? Bilderna kanske inte säger så...
Svar
12
· Visningar
1 691
Senast: Xeline
·
F
Avel Hejhopp! Nu börjar det dra ihop sig; 6 veckor kvar till fölning och jag funderar på det här med uppägg för fölvaka. Tillåter vädret...
Svar
10
· Visningar
1 189
R
Avel Har lovat en tjej som precis köpt ett vbl att luska fram papper på hennes häst. Har fått reda på en del genom atg´s hemsida osv.,men där...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: RebeckaKihlberg
·
L
Avel Är det någon i sverige som äger en mustang,och kanske kan berätta lite om sin häst. Eller om någon känner till några bra hemsidor.. :)
Svar
5
· Visningar
828
Senast: Magzzan
·
B
Avel Jag läste på en hemsida att det nu finns 4 hingstar som har premierats med ELIT för ankommor. Jag känner bara till 3 (Mökkur, Atli och...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: Båbbe
·
S
Avel Ja! jag vet att Spotlite Lobell är en travhingst! Men jag hade äran att rida en trvlig Varmblondsvalack efter honom och jag är nyfiken...
Svar
12
· Visningar
1 223
Senast: Dalatjej
·
L
Avel Mitt sto är ju tyvärr halt :( (finns trådar om det) så hon får inte gå i hage. Promenader får vi gå och jag tänkte nu fråga er om vad...
Svar
17
· Visningar
1 459
Senast: Lilltufsan
·
M
Avel I senaste Ridsport rekommenderas bädd i fölboxen inför fölningen. Orsaken sägs vara att det blir mindre risk för fölet att få skrapsår...
Svar
9
· Visningar
1 460
Senast: Demon
·
Avel Har en kompis som funderar på att betäcka sitt danska sto med Akribori, stoet är stort (174 cm hög, men hon är lätt i typen). Hon har...
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: krumelur
·
R
Avel få reda på om märren är dräktig? Vilket är tidigaste datum? MVH Rex
Svar
3
· Visningar
674
Senast: Cesam
·
Avel Jag skrev om plasma förra året och då var det någon som menade på att det inte var bra att ge föl plasma, jag kommer inte ihåg...
Svar
4
· Visningar
1 420
Senast: Bia
·
Avel ...är mest nyfiken på vilken hingst du skulle välja med denna stam. Dvs om man bara spånar lite fritt ? E: Donnerfly (hans stam känner...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: Mynta2
·
M
Avel Om det står att hästen är korsad med halvblod och importerad från irland, vad kan det då vara för ngn ras, eller korsning? Det är en...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: music
·
C
Avel Var inne på hemsidan där Lyx-hingsttåget står med...men där står inte en enda hingst angiven.Blir det inget eller? :confused:
Svar
15
· Visningar
1 022
Senast: piggis_83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka