Har ni varit med om detta??

Jo, men jag är inte säker. I och med att vi ändå betäckte om vårt sto med samma hingst så var vi så säkra på att vi skulle få nappa fölet att vi tyckte ett prov skulle vara onödigt.
Visst är det ett jobb, man får ju absolut inte missa fölningen, och sen på med munkorg på fölet. Nappas varje timme, och mjölka stoet. (Den mjölken är ofarlig för andra föl, så den kan frysas.)

Precis som jag trodde då. Men teoretiskt sett blir ni ju tvugna att vaka över henne 24 tim/dygn. För annars kan dom ju luras ordentligt.

Nu har vi inte henne kvar, men vi tog nog en 3-4 föl efter diagnosen.
Visst får man vaka, en fölunge kan ju vara uppe och dia på en halvtimme om man har osis. Dessutom gick hon vanligtvis dräktig i drygt 12 månader...

Precis. Fast samtidigt om man vet att det är ett speciellt blod som gör det här, så kan man ju välja andra alternativ.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 742
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 895
Senast: Tofs
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 179
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar