Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Avel Kan någon hjälpa mej att släktforska om min hästs föräldrar? Pappan heter Walör och mamman heter Zaba. Morfar heter Brabant.. Kan nån...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: urshultsbabe
·
S
Avel \"Poppishingstar\" Eller vilka dressyrhingstar är det lätt att sälja föl efter. Vill höra era åsikter eftersom jag har svårt för att...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: crazy
·
E
Avel Stod i kväll och kände på stoets fölmage (åttonde månaden) och jag har aldrig vart med om att det rört sig så i magen på nåt av de andra...
Svar
4
· Visningar
766
N
Avel Igår fick jag ta bort en 9 månaders hingstunge och det var inget roligt. :cry: Det är aldrig roligt att behöva ta bort en så ung häst...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: Amia
·
Avel ...om liggdetektorer! Alla övervakningssytem är ju mer eller mindre dyra, iallafall om man bara väntar ett enstaka föl. Har nu "sovit" i...
Svar
2
· Visningar
676
F
Avel Ska betäcka mitt welshsto nu i vår/sommar...Letar efter en passande hingst...Skulle nog behöva lite hjälp.Skulle ni kunna hjälpa mig...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: gonkan
·
Avel Hejsan! Funderar på att betäcka mitt sto(norsvensk bruks/ kallblods travare) och då jag är "förstföderska" så behöver jag mera...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Vinja
·
C
Avel Läste en artikel på DN om att forskare har kommit fram till att alla hästar är släkt med samma hingst Läs artikeln här... Tänkte...
Svar
5
· Visningar
1 384
Senast: Shaggy
·
H
Avel Ponnyn jag rider nu ska eventuellt ha föl i april.. om det nu blir så, så skulle jag vilja ge hennes ägare lite förslag på föl namn...
Svar
12
· Visningar
5 303
Senast: _Hanna_
·
F
Avel Mitt sto är beräknat att föla 1/5. Det är första gången hon är dräktig och första gången jag är med 'gravid häst' :) Hon har börjat visa...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: knyttet
·
A
Avel Har nu hört om två hingstar efter en i sverige avelsvärderad skäckhingst som tarmarna har ramlat ut efter kastrering. Den ena dog och...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: Francess
·
F
Avel Har sökt efter info i gamla trådar som kan vägleda mig i färgträsket utan att bli mycket klokare. Jag väntar föl och funderar givetvis...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: Fiasnutt
·
Avel Kele har ju fått en lekkkompis för att inte helt mögla bort under Visions konvalescens (han ska ju stå i sjukruta i sex veckor till...
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: Bia
·
K
Avel Utan att det egentligen var meningen så har jag nu ett dräktigt sto hemma (ska föla i juli). :p Jag köpte henne som promenadpålle åt...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: jemeni
·
Avel Är det någon som ev har bilder på honom eller har info om honom allt är av intresse
Svar
12
· Visningar
1 648
Senast: Pazuzu
·
S
Avel FÖL Ballinabrannagh irish cob (fux sabino) har blivit far! Wony (stickelhårig mörk fux skäck) som är korsning islandshäst (vindottir...
2
Svar
39
· Visningar
2 614
Senast: ccc
·
T
Avel Sto nr 1, hbl fux e. Napoleon ue. Urbino blir betäckt med STANFORD (SÅ läcker han är!) Sto nr 2 brun vbl blir betäckt med icke reg. ZEB...
Svar
13
· Visningar
1 251
Senast: Lola_97
·
K
Avel Man ska väl inte stressa upp sig i onödan...men vilka är de vanligaste komplikationerna vid en fölning om man inte är med vid fölningen...
Svar
2
· Visningar
767
F
Avel I år ska jag betäcka mitt halvbl. sto för första gången. Hon har haft föl tidigare men inte i min ägo. Jag är helt novis vad gäller allt...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Thuja
·
Avel :)av tvillingföl? någon som har det? Hur har det gått? ohh jag e så nervös ett sto på jobbet ska föla nu alldeles snart och hon har...
Svar
9
· Visningar
777
Senast: Pegija1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka