Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel Skulle nån kunna förklara allt som står?? Jag förstår mig inte på allt det där. Och sen ifall hon har bra stam eller hur det nu ligger...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: Görel
·
H
Avel Om någon här på Buke vet något om dessa två hingstar skulle jag bli tacksam. Egenskaper, lämplighet, vad som helst. Hingsten Nepal...
Svar
4
· Visningar
919
A
Avel Jag upptäckte när jag kollade i min medryttar hästs reg bevis att hennes mamma och pappa var halvsyskon! Båda var efter Ciceron.. Det...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: QuickStar
·
Avel jag undrar om jag vågar betäcka mitt sto. hon är 15 i maj och har aldrig haft föl innan. hon håller för tillfället på att sättas igång...
Svar
9
· Visningar
1 102
Senast: Berge
·
E
Avel Någon som vet nån bra sida man kan hitta hingstar på? Helst Halvblod..? :confused:
Svar
6
· Visningar
952
Senast: sanwan
·
Avel Vad är det man eftertraktar hos en bra travare? Sitter här och dagdrömmer lite och undrar vad man ska titta på hos en hingst när man...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: martha
·
Avel En fråga från en väninna som vet en del om hundavel... (Diskuterade fina hingstar) Ingår det omparning ifall stoet av "oförklarliga...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Cesam
·
Avel Hej på er! Eftersom jag nu väntar mitt första föl och det även är stoets första föl, och jag dessutom inte har mitt sto hemma utan 1 1/2...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
19 722
Senast: Bia
·
T
Avel Vad finns det för olika bedömningar för 5åringar, förutom breeders då? Är kvalitén bara för 4åringar? nån som vet?(=
Svar
1
· Visningar
637
Avel Tidigt i morse vid utsläppet låg det ett fuktigt stoföl i en av boxarna, till allas stora förvåning! :love: Vi väntade oss inte att...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 914
·
Q
Avel Är det en nackdel att betäcka med en hingst så att inavelsinslaget (på www.blodbanken.nu) blir på Speedy Crown 3+(4+4)? Någon som lite...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: chicasweep
·
L
Avel Mitt sto vaktar fölet så in åt h...vete, en riktig huggorm är hon. Nu är ju fölet bara ett dygn än så länge men jag tänkte ändå höra om...
Svar
6
· Visningar
1 380
Senast: martha
·
Avel Minst 3 \"hingsttåg\"? Flyinge skall ju ha ett hingsttåg/visning. Pilegården anordrar en hingstvisning, förvisso "bara" i Helsingborg...
Svar
3
· Visningar
754
·
L
Avel Har läst att juvren på ston som ska föla normalt börjar växa ca. 4 veckor innan fölning. Nån som vet om det stämmer? Mitt sto är...
Svar
4
· Visningar
800
·
C
Avel Vart ska han stå på station? Någon som vet? :confused:
Svar
3
· Visningar
747
Senast: crazy
·
A
Avel Såg i nya hingst katalogen att Bugatti Hilltop skall stå på flyinge i år med. Är det någon som har en avkomma eller vet något om vad han...
2
Svar
20
· Visningar
2 006
·
J
Avel Kunnig intill nördgräns sökes! :D Jag letar efter två nästan helt okända hästar nu... UNGERSKA! Är det någon som har hingsten...
Svar
5
· Visningar
927
·
Avel Är det någon här som vet några riktigt bra sidor om tyska hingstar? Själv har jag en Continue avkomma. Har hittat adress till var man...
Svar
2
· Visningar
1 056
F
Avel Vilka (godkända!) halvblodshingstar (mot hopp) betäcker ponnyston egentligen? Jag har ett C-ponnysto som blir 3 i maj (f 2001 alltså)...
2
Svar
37
· Visningar
3 135
Senast: Francess
·
S
Avel Hur stora är era araber, födda 2002 nu? Mätte mitt sto för några dagars sen, 147 cm i mankhöjd. (Född 1 april 2002) Tror hon nu...
2
Svar
22
· Visningar
1 470
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar