Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är det någon som ev har bilder på honom eller har info om honom allt är av intresse
Svar
12
· Visningar
1 652
Senast: Pazuzu
·
S
Avel FÖL Ballinabrannagh irish cob (fux sabino) har blivit far! Wony (stickelhårig mörk fux skäck) som är korsning islandshäst (vindottir...
2
Svar
39
· Visningar
2 614
Senast: ccc
·
T
Avel Sto nr 1, hbl fux e. Napoleon ue. Urbino blir betäckt med STANFORD (SÅ läcker han är!) Sto nr 2 brun vbl blir betäckt med icke reg. ZEB...
Svar
13
· Visningar
1 251
Senast: Lola_97
·
K
Avel Man ska väl inte stressa upp sig i onödan...men vilka är de vanligaste komplikationerna vid en fölning om man inte är med vid fölningen...
Svar
2
· Visningar
767
F
Avel I år ska jag betäcka mitt halvbl. sto för första gången. Hon har haft föl tidigare men inte i min ägo. Jag är helt novis vad gäller allt...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: Thuja
·
Avel :)av tvillingföl? någon som har det? Hur har det gått? ohh jag e så nervös ett sto på jobbet ska föla nu alldeles snart och hon har...
Svar
9
· Visningar
780
Senast: Pegija1
·
B
Avel Skulle nån kunna förklara allt som står?? Jag förstår mig inte på allt det där. Och sen ifall hon har bra stam eller hur det nu ligger...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: Görel
·
H
Avel Om någon här på Buke vet något om dessa två hingstar skulle jag bli tacksam. Egenskaper, lämplighet, vad som helst. Hingsten Nepal...
Svar
4
· Visningar
919
A
Avel Jag upptäckte när jag kollade i min medryttar hästs reg bevis att hennes mamma och pappa var halvsyskon! Båda var efter Ciceron.. Det...
Svar
6
· Visningar
1 123
Senast: QuickStar
·
Avel jag undrar om jag vågar betäcka mitt sto. hon är 15 i maj och har aldrig haft föl innan. hon håller för tillfället på att sättas igång...
Svar
9
· Visningar
1 106
Senast: Berge
·
E
Avel Någon som vet nån bra sida man kan hitta hingstar på? Helst Halvblod..? :confused:
Svar
6
· Visningar
952
Senast: sanwan
·
Avel Vad är det man eftertraktar hos en bra travare? Sitter här och dagdrömmer lite och undrar vad man ska titta på hos en hingst när man...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: martha
·
Avel En fråga från en väninna som vet en del om hundavel... (Diskuterade fina hingstar) Ingår det omparning ifall stoet av "oförklarliga...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Cesam
·
Avel Hej på er! Eftersom jag nu väntar mitt första föl och det även är stoets första föl, och jag dessutom inte har mitt sto hemma utan 1 1/2...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
19 723
Senast: Bia
·
T
Avel Vad finns det för olika bedömningar för 5åringar, förutom breeders då? Är kvalitén bara för 4åringar? nån som vet?(=
Svar
1
· Visningar
637
Avel Tidigt i morse vid utsläppet låg det ett fuktigt stoföl i en av boxarna, till allas stora förvåning! :love: Vi väntade oss inte att...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 914
·
Q
Avel Är det en nackdel att betäcka med en hingst så att inavelsinslaget (på www.blodbanken.nu) blir på Speedy Crown 3+(4+4)? Någon som lite...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: chicasweep
·
L
Avel Mitt sto vaktar fölet så in åt h...vete, en riktig huggorm är hon. Nu är ju fölet bara ett dygn än så länge men jag tänkte ändå höra om...
Svar
6
· Visningar
1 380
Senast: martha
·
Avel Minst 3 \"hingsttåg\"? Flyinge skall ju ha ett hingsttåg/visning. Pilegården anordrar en hingstvisning, förvisso "bara" i Helsingborg...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Görel
·
L
Avel Har läst att juvren på ston som ska föla normalt börjar växa ca. 4 veckor innan fölning. Nån som vet om det stämmer? Mitt sto är...
Svar
4
· Visningar
802
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka