ASVH och nekande av namn...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare crazy
  • Startdatum Startdatum
Travare får man byta namn på bara till dom varit med i ett program, har dom gått end t ex ett premielopp så får du inte göra det längre(hur skulle det se ut om man bytte namn på hästarna hejvilt) det kostar 500 + moms tror jag.

Jag mailade till ARAB nyss och frågade, och de svarade att man inte fick byta namn på en arab.

Vad dåååå då? Vi brukar roa oss med att hitta på sådana namn till magen i bland. Vad sägs om "Earth Is Round"??? :angel: :angel: :angel:
Nej, du behöver nog inte oroa dig i vårt fall ;)

För övrigt har vi ett sto som heter Wild Water, hon hade på tidigare uppstallningsplatser helt enkelt kallats för "Börjes", eller helt enkelt Börje efter förra husse... :o :crazy: :o Stackars tjej...

/// ghost

Jag vet inte. Det verkar lustigt... Är du säker på att det är samma häst? Man kanske fick byta namn förr i tiden.

Förr kunde i alla fall halvblod tävlas med alias namn. Mormor till min ena häst hette Stina men tävlades som Brionne. Undrar varför...
Jag gillar också helt klart enkla svenska namn på halvblod, men det kan gå till överdrift. Stolinjen jag har heter tre generationer Stina (Brionne), Lina och Tjitjolina. Det är både fantasilöst och smaklöst tycker jag.

Mina föl är döpta till Tetris och Elliot.

Vet en galoppör som heter Ifhemoveskillhim

:crazy:

DET tycker jag var fult...träffade den hästen för några år sen på strömsholm och blev förtjust...och så hörde jag namnet... :crazy:

Jag vet att han är döpt och registrerad som Bechantillon, tävlad i galopp som det, men efter försäljning står det Castor i start och resultatlistor från distansen.

Stina, Lina och Tjijolina är namn som skulle passa mer på nordsvenskar eller russ. Halvblod får gärna ha lite "tjusigare" namn, men dock svenskklingande. Brionne var jättefint! Nu säger väl alla att Brionne är väl inte svenskt. Nej, men det går att uttala på svenska! :idea: Det är det som är huvudsaken!

En häst jag ägde för länge sedan var döpt till namnat "Lappen"...jag frågade säljaren varför han var döpt till det...och fick till svar att hon tyckte han såg ut som ett lapptäcke med sitt mönster i svart och vitt.Underligt val av namn! :smirk:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka