Är det farligt...

Nej, det var det inte om du läser vad jag skriver som omväxling. Jag har gett uttryck för min åsikt i frågan och nu har jag inte lust att engagera mig vidare.

fast det har du ju inte eftersom du utgår ifrån något som inte är det sanna (dvs att det INTE hanbdlar om INridning) du har kommenterat att det är orätt att RIDA IN en högdräktig häst men sen när det visar sig att det inte var det det handlade om (INridning alltså) så har du helt plötsligt ingen "lust" längre :smirk: Då tycker jag man lika gärna kunde låtit bli att svara öht....

just det ja, jag läser nog vad du skrivit men du kanske ska ta och läsa det jag skrivit? Eller just det ja, du har väl ingen lust med det heller :smirk:

...Jag har gett uttryck för min åsikt i frågan och nu har jag inte lust att engagera mig vidare.
Jag håller fullkomligt med dig Trassla.. jag tappade totalt lusten att engagera mig efter endast fåtalet inlägg i 'dennes' två trådar, vissa skriver trådar för att få råd.. andra skriver trådar för att (???):crazy:

vissa vill hjälpa eller ge råd medans andra bara är ute efter att få visa att de är bättre, duktigare och kan mer och få ett tillfälle att "klanka ner" på någon...

Svarar på din fråga.
Rid stoet i förnuftigt tempo fram till ca 6 veckor före fölning.
Därefter skulle jag enbart leda henne.
Du får räkna med att stoet kan ha problem med "foglossning" och kan bli stel och öm.
Du känner ju bäst till din häst.
Är hon lugn och sansad så skritta ut i det fina vårvädret.
Akta dig för isiga partier.
En högdräktig märr som fläker sig är oftast förlorad.

AM

tack för ditt svar, mitt sto har ca 10 veckor kvar så då kan jag rida ungefär en månad till, ja, om hon inte visar tidigare att hon inte orkar.

Tänk på att det skall vara ridning på hennes villkor.
Bråka inte med henne på volt eller liknande.
Skogstur i lugnt tempo är lagom för tanten.
Ev. barbackaridning då sadlar och gjordar inte är i bästa passform.
Speciellt gjorden kan dom bli griniga på eftersom mjölkfårorna börjar svälla.

AM

Liknande trådar

Avel Har ett dräktigt sto med ca 100 dagar kvar till fölning. Hennes andra dräktighet, men inget levande föl. Den första (2012) slutade med...
2
Svar
21
· Visningar
4 905
B
Träning Var NH en Aha-upplevelse för dig? Berätta! Jag kan berätta vad NH betytt för mig. När jag som vuxen, efter många års intensiv längtan...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 493
Senast: Rina
·
Z
Hästvård Kortfattat: Veterinär 1 gav min häst diagnosen fång för ca två månader sedan. Varken veterinär 2 eller min hovslagare tror att det var...
Svar
14
· Visningar
3 342
Senast: Bewelinn
·
Hästvård på grund av avsaknad av utevistelse för hästarna. Jag har fått höra av min sambo att det kl 10.00 idag på Sveriges Radio P1 kommer...
2
Svar
27
· Visningar
2 687
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar