Du är den första och största (på Buke) som med så stor intensitet debatterar hingst till ditt sto.
Jag har inte kallat dig för idiot.
Ditt sätt att uttrycka dig på kan visserligen till stunder verkar lite ologiskt, kanske är det grunden till att du tycker att bu blir bemött med klagomål? Sedan så använder du dig av andras åsikter utan att citera och det uppfattas givetvis som dina åsikter. När så dessa blir bemötta så blir du irriterad. Det kan löna sig att vara tydlig i sitt resonemang.
För mig, och kanske många andra, så är det mycket konstigt att du faktiskt vill korsa. Det är inte så vanligt att man tänker i dom banorna ifall man har bra stam.
Nu kommer det troligen att bli lite vanligare framöver efter som det finns fler som dig, fler som inte vill betala för en renrasig PRE och fler som tycker att dom mest spektakulära korsningarna är gulliga, dom som tom vill skapa en ny, egen ras, sin engen gulliga ridhäst,
allt färre engagerar sig i stammens historia och utveckling för att på sikt kunna säkra rasens existens.
Att du lägger ut en så pass kontroverisell fråga och sedan upplever att du bli illa bemött verkar i mina ögon navit. Förstår du inte att det kan finnas människor som tar illa upp och ser det som en kränkning mot rasen?
Elller för det avelsarbete som är lagt ner på att få fram exemplar som t ex. ditt sto eller Järvsöfax?
Ta och läs igenom alla dina trådar en gång till och se ifall du inte uppfattar vissa inlägg lite mindre kränkande än tidigare....det ligger mycket i hur man själv vill tolka det som skrivs.