10/10 i hopp blev 7/7 !

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare crazy
  • Startdatum Startdatum
Så sant som det är sagt! ;)

Jag undrar här hur många som funderat mellan två likvärdiga hingstar(en med levande fölsavgift & en med 90 dygnsavgift) men ändå i slutspurten valt just den hingsten som hade levande fölsavgift?...just för att det är mer attraktivt ur stoägarens egna synpunkt.
:confused: :D

Jag gissar att det finns en hel del idag som tar Flyinges hingstar just för detta med levande föl...en bra deal för stoägaren.Om fler privata följde detta exempel så skulle nog en hel del hingstar få utökat antal ston istället....spridningen skulle vara större på stona hos olika hingsthållare som skulle praktisera denna hållning.
:smirk:

Igår pratade jag med Flyinge angående Rotspon och Bugatti och fick då veta att de lämnar 10% på levande föl..dessutom.

De är fantastiska!

Tyvärr gäller det inte Rotspon och Bugatti vågar jag mig nog inte på eftersom det är fryst så det får nog bli ängagården ändå...

Det var skönt att det finns stålhättor!

Jag såg i år, att det är ganska många hingstar som i år står på levande föl.
Skall bli intressant och se hur det slår framöver!

mvh

Ja, jag tror att det är ganska många faktiskt!

Och visst, ser man till sin egen ekonomi, så hade för min del varit härligt "at dela upp" räkningen!

Tyvärr verkar det som att de ("privata")hingstar som tex står på naturligt + levande föl, blir "misstänkliggjorda" för att ha en låg dräktighet? :confused:
Har inte belägg för det, bara en tanke jag har. Fast i år står ju som sagt väldigt många till levande för.

mvh

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år...
2
Svar
25
· Visningar
3 736
Senast: fio
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar