Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel När, var, hur och "varför" gör man det?!? Åldersgränser?!? Skillnader på tillvägagångssätt t ex vad gäller ras eller så?!? *nyfiken* =...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: malumbub
·
R
Avel Hej allihopa! Hur är det nu det här med att namnge föl i registreringsbeviset? Får man ha med ett gårdsnamn i namnet om ni förstår vad...
Svar
15
· Visningar
1 980
Senast: krocket
·
Avel hej Jag skulle gärna vilja se bilder på Andrzej ox så om ni har några sådan eller vet någon sida med bild skulle jag bli jätte glad om...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: northang
·
E
Avel Tidigare har det skrivits om katastroffölningar. Det jag som amatör vill veta är: Hur vet man att det är på väg att gå åt skogen? Om...
Svar
12
· Visningar
1 338
Senast: ecssory
·
Avel ...hur känns ett sådannt? När dom har börjat fylla på mjölk.. Är det mjuk eller hårt? Är det vanligt att dom blir svullen framför juvret...
Svar
7
· Visningar
1 403
A
Avel Har äntligen luskat reda på vad min häst farmor heter, men hur går jag vidare? Någon som är bra på sånt här och kan tipsa om bra sidor...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: Andiamo
·
H
Avel har ett sto 157cm kompakt kropp,lågställd,nätt typ absolut ej grov,fin hals. vad tror ni om denna hingst till henne? tacksam för svar!!
Svar
4
· Visningar
833
Senast: crazy
·
T
Avel Är det någon som vet var man kan få tag i ett sånt.
Svar
7
· Visningar
979
Senast: Tingeling85
·
X
Avel Vi har en hingst som har fyra avkommor. Två blev skimlar födda bruna och två blev fuxar, han själv är skimmel. Jag började fundera på om...
Svar
18
· Visningar
1 116
Senast: Francess
·
Avel Hej alla glada Har en fråga: Mitt sto har Alme´ i sin stam, får jag då inte betäcka henne med någon annan hingst som oxå har det, eller...
Svar
6
· Visningar
828
Senast: Görel
·
Avel Sitter i en diskution med en kompis om det här med att betäcka lite hur som helst :smirk:. Om man har ett sto (svensk ridponny) och...
Svar
13
· Visningar
1 023
Senast: Bia
·
M
Avel Hej, Ville bara höra med er som betäckt varmblodstravare med ex hbl, fbl + tja, övriga andra raser. Vilken hingst valde du, och varför...
2
Svar
34
· Visningar
2 661
Senast: Immer
·
Avel Ni som har haft ston som fått tvillingföl, kastat tvillingar, eller haft ston som dom tryckt ett foster på. Har ni ultrat era ston och...
2
Svar
27
· Visningar
3 805
Senast: shady
·
F
Avel I eftermiddags när jag tittade till mitt sto upptäckte jag en liten rännil med blod som sipprade ur slidöppningen på henne. Hon är...
Svar
6
· Visningar
954
Senast: Fiasnutt
·
Avel Jag använder mig av mjölktestet för att lättare kunna veta när det är dags för Belle att föla. Men dagens resultat gav mig lite...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: wera
·
Avel Nu kommer en sådan här riktig pappskallefråga *varnar* ;) Om du visar på sommarpremieringarna för alla raser, och du visar en ras som...
Svar
15
· Visningar
1 029
Senast: Cesam
·
Avel Ena stoet har nu fått vaxproppar och la sig inte i boxen och vilade som hon alltid gör när hon blivit intagen från hagen. Så i natt får...
2
Svar
31
· Visningar
1 796
Senast: Berge
·
T
Avel Hade ju bestämt mig, först för Stanford och sedan för Majim G till mitt ganska grova sto (e. Napoleon ue. Urbino) men så sa min...
Svar
16
· Visningar
1 172
T
Avel Igår så upptäckte jag att det var små vita prickar på juvern är det vaxproppar?
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Nobbeled
·
Z
Avel Jag har läst i en bok att man ganska direkt ska lära fölet att stå uppbundet, dvs börja binda upp det när det är någon vecka gammalt...
Svar
4
· Visningar
2 712
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka