Funderingar kring tvillingföl

Det jag menar är att det blir fler tvillingdräktigheter, men att de även i större utsträckning resorberar ena fostret av sig själva.
Så i slutändan borde det inte födas/kastas fler tvillingar än inom andra raser.

Min ridlärares sto, som dessutom va min sköthäst, var dräcktig med tvillingar, så de försökte spola bort den ena men de lyckades inte.

Hon kastade senare, en fullt frisk och välskapt fölunge och en missbildad, den som de försökt spola bort :cry:

Tänk OM de blivit 2 fullt friska fölisar istället :crazy:

Nu för tiden 'kläms' det, men förr så spolades det väl har jag för mig.. men då åkte båda ut!?

Liknande trådar

Avel På ultraljud dygn 50 upptäcks tvillingdräktighet på ett av våra ston. Ultraljudad 2 ggr innan detta på annan station (dag 17+30) och då...
Svar
13
· Visningar
2 762
Senast: Packipim
·
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 485
Senast: em-pirre
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 382
Senast: Digbil
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 955

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka