Jag tyckte att jag skrev att vi finns tillgängliga 24/7 och svarar på frågor samt förklarar för alla, mer eller mindre okunnkiga djurägare. Förstagångsbesökare eller ej!
Det är dock otroligt ledsamt när man lagt ner sin själ i att få ett sto dräktigt, lagt otaliga timmar på att vara tillgänglig och behjälplig för oroliga ägare (vilket vi gärna är) och sen får läsa på nätet att man borde gjort si eller så.
Ser man ett fysiskt fel på stoet vid första brunsten så tror jag det är självklart för alla att informera ägare om att det inte är någon idé att försöka. Man önskar liksom inte hålla på en hel säsgong med ett sto som ej går att få dräktigt.
Men om denna personen inte är kund till dig så varför ta åt sig? Upplever absolut inte det är vanligt att ”folk” skriver inlägg om detta och klagar? Men semistationer kan också göra fel och om ts upplever att det av någon anledning blivit fel och vill ta reda på varför så förstår jag inte hur det kan gå till inlägg som att ”detta är därför folk inte vill ha semistationer” osv. Alla kan missa saker och givetvis är det extra tråkigt när man lagt mkt pengar på något. Tycker som sagt det är väldigt tråkigt att läsa att sånt här inlägg skulle bero på att folk inte vill driva station. Man kan tycka vad man vill privat men jobbar man på/driver station så är det väl inget trevligt bemötande? Säger ni såhär till kunder irl också eller det är bara när det är ”anonymt” man skriver av sig?