Hur snabbt kan man ta ut IDkontrollant...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Francess
  • Startdatum Startdatum
Jaha, jag trodde den ramlade av tidigare. Jaja, då blir det till att vänta och tåla sig helt enkelt. :D

Jag har fått som förslag att regga mitt föl som partbred arab och att hon då skulle få större värde, stämmer det tror du? Och är det möjligt egentligen? Har för mig att jag frågat dig för några veckor sen, men jag minns inte vad du svarade eller vilken tråd det var i. :confused:

Hur tycker du att jag ska göra då?
Hämtade mitt sto från Tyskland i höstas, hon togs på avbetalning så det är inte förren nu allting är betalt. Alltså ska jag ta ut en idkontrollant (det räckte visst inte med den utlänka beskrivningen som redan fanns i passet) för hennes del. Hon fick dock också ett föl för 3 veckor sedan, fölet är redan sålt till en vän till mig men självklart ska sto och föl gå ihop i 5-6 mån.
Ska man avvakta med idkollen på båda två tills fölpälsen är fälld. Eller bör jag kolla mitt sto redan nu så hon blir registrerad och klar så fort som möjligt? Ungefär vad kotstar det att ta ut en kontrollant?
många funderingar.... :crazy:

Ring och hör med ARAB 046 - 25 55 51.
Tommy vet om Du ö.h.t. kan regga fölet som Partbred Arab.
Minst 12,5% verifierat arabblod skall det vara i stammen.

DNA-test tar man för att verifiera stammen på en häst.
Man tar c:a 30 tagelstrån från svansen med roten och skickar för analys till SLU i Uppsala.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 072
Senast: Sharpless
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 445
Senast: Emma-pemma
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 050
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 454
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar