Mardrömmen som aldrig tar slut...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HannaP
  • Startdatum Startdatum
Nu är hon obducerad. Jag fick reda på vad det var endå. Tarmvred hade hon tarmbreck hade satt sig långt in i tarmen som en propp och det hela utvecklat sig till tarmvred. måste ha gått snabbt, vi började ju behandla henne dagen efter hon föddes på fm. (hon föddes 10 på kvällen.) men det räckte inte.

Jättetråkigt. Det kan gå så oerhört snabbt när det inte vill sig. :(

Försök tänka framåt på de som snart ska födas! Du ska se att det går bra nästa gång! :)

Det är inte sant! Stackars dig!
jag sparade den ledsna tråden från förra året "våran lilla Nilla är död" bl. a. för att jag ville höra av dig i år att allt hade gått bra, och nu detta tragiska som inte fick hända.
Sänder en bamsetröstkram.

P

Nej, uch vad tråkigt. :cry:
Jag läste innan i den andre tråden att fölet var fött, och jag tyckte det var spännande att den var efter Maloubet!

Det fanns ju inget ni kunde göra, tyvärr.

Det är bara till att ta nya tag, du väntar ju två nya liv till värden, och jag hoppas att allt går bra där!
Just nu är du kanske trött på avel, men låt det ta sin tid. Du kommer säkert till att avla igen så småningom.

Ta dig tid och var arg och ledsen.
Tycker fruktansvärt synd om dig, då jag vet hur ledsen jag själv hade blivit i fall något sådan hade hänt mig.

Stor kram!

Fy så tråkigt och hemskt! Jag hoppas allt går bra med ditt (dina) andra ston. Skickar många tröstande kramar.

MVH Tingeling :banana:

Så oändligt sorgligt. :( Kommer ihåg er kamp förra året och hur eländigt allt blev i slutänden ändå. Hade verkligen önskat att det skulle gått vägen för er i år. :cry:

Tack alla ! Ja ju mer jag grubblar desto mer förundrad blir jag! Hur kan allt detta hända oss?!?!? det är så skönt att få "prata" av sig.

Hade vi kunnat rädda denna fölungen? ojojoj vad jag har grunnat. Men vet. trodde inte på tarmvred, han hörde magen bubbla, tandköttet såg bra ut (tydligen får hästar med bla tarmvred rött tankött med väldigt synliga blodådrer och magen är tyst )Hon såg inte döende ut... men vi vet ju nu att hade hon inte varit så drogad av smärtlindring så hade hon dött av sig själv tidigare. Mjälten var väldigt stor. Hon såg "röda elefanter" så drogad var hon... ändå hade hon ont!!

När jag kom till stallet i dag så låg hon i en blå sopsäck vid paddocken, när jag skulle köra in spån så var det blod på den.. vet. hade använt den då han körde bort fölis till paddocken. blääää nä nu får jag gå vidare.. eller får jag grubbla lite till? Jag ska i allafall börja rida Tally, köpte ju henne i februari, har inte ridit henne ännu pga dräktigheten. Så man får väl börja se lite frammåt. Ett himla trevligt sto är det i allafall. Men hon får vila i några veckor till. hon har ju inte återhämtat sig sedan fölningen. Jag ser med ångerst fram emot dom andra fölen som ska komma i början på maj! Hur mycket otur kan man ha? kommer det mer? Bild kommer snart.

Mvh en "tyck synd om sig själv" Hanna :crazy: ;)

Vilken trákig förlust. Beklagar.
Jag vet hur det känns efter en förlust (som säkert är ännu svárare med ett föl som varit levande) - tankarna gár át alla háll och man vill ge upp allt, men det lägger sig och man fár lite mer distans efter ett tag.
Hoppas att det gár bra med de följande stona.
M V H Lotta

Stackars er hoppas att ni har fått er beskärda del av otur och bara har tur i fortsättningen.
Vi har fått en död fölunge varje år....Förra året fick vi avliva ett litet sto e.Bernstein efter två dagar, jag grät floder men dum som man är betäcker man vidare, hoppas att allt vänder både för er och oss :)

Vacker sötnos! Snygg bläs dessutom! :)

Ta du den tid du behöver, de andra stona fölar ju när det är dags och allt kommer att gå bra ska du se! :)

Lite lik sin pappa! :)

Du ska se att det går bättre med de andra fölisarna... ;)

Synd att inte Maloubet är i aveln i år.... :crazy:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 635
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 248
Senast: WildHorse
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka