Stanford 687 död

Vartifrån fick du höra det? Är det en säker källa? (Med tanke på ryktet om Robin Z som någon la ut här).

Det står att Stanford är död på Flyinges hemsida, men inte att Passepartout är det. Var hittar du det?

Hittar inte heller någonting om det på Flyinges hemsida.
På Stanfords sida står det fortfarande att han är den enda godkända hingsten efter Stanford kvar (en död och en urtagen ur avel).

Det är precis det jag också såg när jag kollade för ett par timmar sen :)

Nu är inte Passepartout intressant för mitt sto eftersom det skulle bli för mycket Jovial i fölet, och så tycker jag inte om skimlar :o

Då läste jag dåligt...trodde det var Stanford du menade. :o Ber om ursäkt! :bow:

Passepartout har jag ingen aning om....

//Alice

Vet inte när, det här hade med en artär att göra eller liknande. Han dog i boxen. :cry: Det gick fort i alla fall. Såg han också för inte alls länge sen.

Det låter som en säker källa. Vad tråkigt! Och Opius som dog i förtid :cry: honom var jag också svag för...

Ja han hade pratat med E så det stämmer nog. Opius var den jag gillade mest. Nu får vi hålla tummarna lite extra för Bonneville. ;)

Ingen som vet om det finns fryst för Stanford undangömt?

Vet inte men jag har sålt halvbloden och har bara welsharna kvar och jag tror inte att nya ägaren vill betäcka om stoet som nu tävlas för fullt. Det var synd på avkomman för hon var jättefin som 3 åring innan de tog bort henne. :cry:

Stanford har ju betäckt naturligt de senaste åren och det står varken på Flyinge eller Lönnelid om det finns fryst kvar. Jag har iofs inget halvblod att betäcka men det var ju andra som undrade. :)

Skall lägga mitt strå till stacken och säga att Stampe som han kallades till vardags var en underbar häst, inte alls tråkig. han var min läromästare i tömkörning när jag gick på Flyinge för några år sedan. han gick i perfekr form och lät en tro att man var duktig på att tömköra, sedan spratt han till och gick i luften under en serie vilda bockar, då var det bara att lägga benen på ryggen och springa med långsidan ner tills han stannade :D
året efter var jag på strömsholm och bekantade mig med Passe. stämmer ryktet att han är död är det lika tråkigt det. han var i mina ögon ordinär att titta på men en sprakfåle under Erik B när han red.
vila i frid båda två :cry:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 157
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver skriva av mig... och nej, innan någon anmäler till polisen - det är inte ett människobarn det är talan om. Men min hästs bebis...
Svar
14
· Visningar
2 594
Senast: Tualma
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2