Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Rival är den enda ponnyn jag har, men jag har ett kallblod också, så jag har att göra. Skulle gärna ha fler småttingar, men jag har inte plats och råd, tyvärr.
Rival kommer till Köping 7/2 och Fornboda 14/2, sen åker han troligtvis till sin station.
Okej.. Vart ska han vara stationerad? Jag har två ettåringar nu också, ifrån Ögrens så jag har också fullt upp.. Då ses vi kanske på Fornboda och Köping då..
Nepp, Rival ska bli pappa! Jag hade tänkt tävla i vår, men det bidde inte så det här året. :smirk:
Just nu bor jag utanför Norrtälje, men inom kort ska jag flytta söderut, till Upplands Väsby. (Väldigt nära Fornboda, faktiskt.) Därför ska Rival också flytta bort en tid, tills jag får ordning på ekonomin.
Fick ett irriterande mail häromdagen... Rival's DNA-analys är inte klar, av olika anledningar, så han kommer troligen gå i klassen för icke godkända hingstar i Köping och eventuellt också i Fornboda. Det är ju så man vill gråta, för he****e!
Det är synd att du ser det så, men vi har inget val. Är inte alla prover inskickade kan vi ju inte göra honom klar och då är reglerna desamma för alla. Det var likadant förra året faktiskt. Är inte alla prover klara - då kan inte hingsten föras in i Riksstamboken = anses inte vara "klar" och får inte visas i de klasserna eller tex lösa licens. Vi VET faktiskt inte att stammen stämmer, även om den oftast gör det. Men med facit i handen har vi trots allt haft ett par olyckliga historier de senaste åren - tänk hur trist det hade blivit om de förts in innan allt var klart. En av hingstarna missade ju mer än en hel säsong då man inte kunde hitta den rätta mamman och det blev en massa strul. Så för allas skull måste ALLT vara klart.
Jag var därför tvungen att meddela dig det jag gjorde via det "irriterande mailet".
Det är synd att inte informationen varit tydligare från, vem som nu skulle ha gett dig denna, så att allt haft en chans att bli klart i tid. Verkligen.
Jag är inte ett dugg irriterad på dig! Tok heller!
Jag blir bara så in i norden sur på att detta alltid händer MIG och att det alltid ska spoliera alla mina planer!
Nu verkar ju problemet vara i det närmaste löst med prover etc. och hursomhelst är det ur mina händer. Jag kan inte påverka hur det blir på något sätt, och har inte kunnat göra det från början heller egentligen. :smirk:
Självklart ska det vara likadant för alla, jag säger inget annat. Men det är så fö*¤&#%at jobbigt att det alltid händer när man tror att det INTE ska hända!
Nopp, "bara" tre.....
Moses går på Fenylbutazon så det är nog inte så lämpligt att han följer. Även om HAN vill, han är så uuuuuuuuuuutråkad. Nu är det 8 månader sedan som han blev halt... *suck*
Touch, Hannibal och Revelj ska åka. Men mina pass på småttingarna har inte kommit än...... fast det kanske inte har någon betydelse. Någon som vet?
Men du, varför skall något i livet vara enkelt och bara flyta på?
Tycker också att det hela tiden händer saker, för vissa, så att det verkar som om just de blir motarbetade. Du är inte den första och definitivt inte den sista.
Och, det är faktiskt så att informationen kan vara jättemycket bättre! Vi har pratat om att ta fram ett bättre informationsblad som alla lyckliga hingstägare får på platsen.
Så är det mer saker du undrat över, som du varit tvungen att fråga om i och med detta, skriv gärna ner dem och maila mig. Ju mer vi får med, desto bättre...
Nej då, du behöver inte ha med dig passen till utställningen. Så det är ingen fara för at tde inte kommit ännu.
Jag skickade in papprena för ganska länge sedan, så iaf Hannibals borde du ha fått som hade ett pass redan innan. Men det är klart, han gör kanske inget förrän alla papper är klara så du får ETT brev och inte två. Det handlar ju om postförskottsavgifter trots allt.
Och beroende på hur mkt stambokföraren har att göra (nu är det nog väldans mkt) så tar det ibland ganska lång tid.
Mår de bra annars?
Hästhantering
Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny!
Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
Hundavel & Ras Bekanta till ena grannen har en MAS... och det är ett litet kräk, helt ärligt. Det är en sådan hund som jag absolut inte går i närheten...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.