Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Var hittar jag information om Qantas xx? Någon som vet? Qantas var en framgångsrik galloppör på sin tid, hingst och bla far till...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Görel
·
T
Avel Ska bäckenbanden bli fasta igen innan det är dags för fölning. Ska dom först vara som gelé och sen bli fasta. Tyckte att jag läste det i...
Svar
4
· Visningar
1 377
Senast: timmona
·
Avel Vad har ni för erfarenheter av att lasta ett sto som inte tycker om att gå på eller åka transport när fölis ska åka med? Jag planerar...
Svar
9
· Visningar
1 216
Avel Min pålla har nu 1 månad kvar till beräknad fölning och hon har varit väldigt lugn och cool hela dräktigheten. Men nu senaste veckorna...
Svar
12
· Visningar
946
M
Avel har aldrig varit med på någon utställning och undrar nu vilka olika ketegorier är det på en utställning det går efter ras eller hur? med...
Svar
3
· Visningar
760
C
Avel Är det någon som sett några avkommor till Royal? Hurdana är de? Någon som vet varför han sänktes till C (om det stämmer)? Annan info om...
Svar
4
· Visningar
922
Senast: Filuran
·
L
Avel Har nämligen fått erbjudande om att köpa ett avelsto, islandsimporterad som har utvecklat exem här i Sverige. En bidragande orsak kan ha...
Svar
11
· Visningar
1 569
Senast: Mia_R
·
Y
Avel i går när jag rengjorde stoets juver, klämde och kände så kom det mjölk, saken är den att hon har två månader kvar är det normalt att...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: shady
·
V
Avel Jag har tidigare hört att vädret(temperaturen) kan påverka om stoet går över tiden eller ej. Därför skulle jag vilja veta hur det varit...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: Throlla
·
U
Avel Är det någon som hjar några foton/vet var man kan få tag i foton på Spectacular Tide? Är även nyfiken på bilder på avkommor... Och gärna...
Svar
8
· Visningar
1 403
Senast: ungochgalen
·
H
Avel Har fatta det som att hingstar och stamtavlor forumet har hamnat här... eller? :confused: Jag undrar i alla fall om någon vet något om...
Svar
7
· Visningar
753
Senast: Cesam
·
C
Avel Jag läste i någon annons att en person sökte en annan hästras att låna eller köpa för att hon ville rida något mer "ridbart" än en...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: Leoni
·
T
Avel Nu har de stora läbbiga vårmyggen plötsligt dykt upp och attackerar mina stackars hästar i hagen... Nu undrar jag om det verkligen är ok...
Svar
8
· Visningar
1 655
Senast: Francess
·
A
Avel Jaha nu kommer jag med fler undringar angående mina shettisar :angel: För att få titlen Elit på sitt sto vad krävs det då? Jag har läst...
Svar
16
· Visningar
1 746
Senast: gonkan
·
D
Avel Jag kollade i mitt fotoalbum och såg en bild på ena åringen ifrån när hon var föl. Och jag ser fyra strumpor, och det hade hon ju när vi...
2
Svar
27
· Visningar
2 036
Senast: Rubensmatte
·
P
Avel Jösses va spännande!Efter 20 års erfarenheter av hästar/ridning och nu när jag flyttat ut på landet är det äntligen dax att avancera;jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 782
P
Avel Vad tyckte ni om Hingsttågets show i Tingsryd ikväll om det va några här på Buke som var där? Jag blev nog allt lite besviken, det va ju...
Svar
13
· Visningar
1 463
Senast: shady
·
M
Avel hej! undrar om det finns någon utställning i sverige för lite udda raser som nordlandshäst eller måste man åka över till norge för att...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Mirre
·
T
Avel Kom hem precis och var och tittade till mitt sto som snart ska föla. Upptäckte att på ena juverhalvan så satt där något, jag vet inte om...
Svar
2
· Visningar
761
·
T
Avel Har en kompis som ska rädda ett högdräktigt sto från vanvård. Hon kom till en gubbe och skulle köpa ett 1-årigt sto och kommer in i...
Svar
7
· Visningar
881
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023