Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Avel Jag har hört någonstans att ett sto kan tvärkomma i brunst om hon flyttas till en ny "flock" för att lättare bli accepterad. Vet ni...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: CK
·
M
Avel Jag fattar inte vad som har hänt!! Köpte honom i januari som 7 mån. fölunge, vi var och tittade på honom två gånger innan jag bestämde... 2
Svar
24
· Visningar
2 663
Senast: Cesam
·
Avel För några år sedan fanns det här i närheten en skäckhingst (halvblod)som hette Clint Eastwood - vad vet ni om honom ? Vad jag har...
Svar
7
· Visningar
1 254
Senast: shady
·
F
Avel Redan i förrgår fick jag en känsla av att något var på gång och ännu mer igår fm/mitt på dagen. Inget direkt synligt, mest en magkänsla... 2
Svar
37
· Visningar
2 365
·
  • Låst
Avel Ja, äntligen fölade hon! :bump: Idag fick hon en vaxpropp och hade lite på andra juvret. Två tjejer i stallet skulle sitta "fölvakt"...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: Cheeserica
·
F
Avel Inför stundande fölning har jag stått nere på Lantmännen och fingrat på grimma till den lille vi väntar. Blir dock lite förvirrad...
Svar
8
· Visningar
1 042
Senast: plumpen
·
S
Avel I måndags alltså för tre dygn sedan fick vi en liten fölis.. Hon älskar att vara ute och skutta och springa omkring med mammsen.. Just...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: siri
·
T
Avel Ska åka till hingst med mitt sto som blir så nervös av att åka transport att jag är rädd att hon ska kasta sitt föl på hemvägen. Tänkte...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: CK
·
Avel Var hittar jag information om Qantas xx? Någon som vet? Qantas var en framgångsrik galloppör på sin tid, hingst och bla far till...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Görel
·
T
Avel Ska bäckenbanden bli fasta igen innan det är dags för fölning. Ska dom först vara som gelé och sen bli fasta. Tyckte att jag läste det i...
Svar
4
· Visningar
1 383
Senast: timmona
·
Avel Vad har ni för erfarenheter av att lasta ett sto som inte tycker om att gå på eller åka transport när fölis ska åka med? Jag planerar...
Svar
9
· Visningar
1 218
Avel Min pålla har nu 1 månad kvar till beräknad fölning och hon har varit väldigt lugn och cool hela dräktigheten. Men nu senaste veckorna...
Svar
12
· Visningar
949
M
Avel har aldrig varit med på någon utställning och undrar nu vilka olika ketegorier är det på en utställning det går efter ras eller hur? med...
Svar
3
· Visningar
764
C
Avel Är det någon som sett några avkommor till Royal? Hurdana är de? Någon som vet varför han sänktes till C (om det stämmer)? Annan info om...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Filuran
·
L
Avel Har nämligen fått erbjudande om att köpa ett avelsto, islandsimporterad som har utvecklat exem här i Sverige. En bidragande orsak kan ha...
Svar
11
· Visningar
1 573
Senast: Mia_R
·
Y
Avel i går när jag rengjorde stoets juver, klämde och kände så kom det mjölk, saken är den att hon har två månader kvar är det normalt att...
Svar
5
· Visningar
895
·
V
Avel Jag har tidigare hört att vädret(temperaturen) kan påverka om stoet går över tiden eller ej. Därför skulle jag vilja veta hur det varit...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Throlla
·
U
Avel Är det någon som hjar några foton/vet var man kan få tag i foton på Spectacular Tide? Är även nyfiken på bilder på avkommor... Och gärna...
Svar
8
· Visningar
1 403
Senast: ungochgalen
·
H
Avel Har fatta det som att hingstar och stamtavlor forumet har hamnat här... eller? :confused: Jag undrar i alla fall om någon vet något om...
Svar
7
· Visningar
754
Senast: Cesam
·
C
Avel Jag läste i någon annons att en person sökte en annan hästras att låna eller köpa för att hon ville rida något mer "ridbart" än en...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: Leoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka