Min unghäst har blivit ful!!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare miss_snoozie
  • Startdatum Startdatum
Jag har lärt mig av gamla hästgubbar att vid 4 dagars ålder kan man se hur fölet ser ut vid vuxen ålder. Hitintills har det stämt för mig :love:

Jag har lärt mig av gamla hästgubbar att vid 4 dagars ålder kan man se hur fölet ser ut vid vuxen ålder. Hitintills har det stämt för mig :love:

Hrm, hoppas bara att min kan beta utan att behöva lägga sig på knä när han är vuxen... :D

:D Håller med. Samt att de inte äter hästskit som vuxna hästar äter havre... :)
3-4 månader brukar vara en bra ålder, sedanm kan de vara fula tills de är 3-4 år.
Som någon redan har sagt, hästar som ser ut som små färdiga hästar hela tiden brukar bli lite väl burkiga och ganska små i slutänden, iallafall när det gäller halvblod.

Jaaa, då hade jag ju rätt om dagar.. fast 'de' säger 3 dagar, men det beror ju också på vid vilken tidpunkt på dygnet ungen är född och vilken tidpunkt man tittar på den. ;)

Svar både till Dig och Jarrah...
Nu menade jag ju utseendet och inte deras något lätt äckliga beteenden som att äta hästskit (kittlar dödskönt i kistan!) :rofl: :rofl: :rofl:

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 002
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 679
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 530
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II