vad tar man med sig till hingststationen?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Thuja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 744
T

Thuja

Ska ju åka imorgon eftermiddag och så slog det mig: Vad ska man ta med för grejer till hingststationen (ligger 15 mil härifrån). Hon kommer nog att stanna där en vecka.
vad jag tänkt är:
-TRANSPORTSAKER (skydd, filttäcke, transportgrimma)
- 5 DAGSRANSONER med kraftfoder (blandar nog hemma och lägger i små käcka påsar)
- HÖ ( så de kan blanda med sitt eget och hon vänjer sig?)
- REGNTÄCKET
- HENNES REG.BEVIS och sådant?

Någon som kommer på något mer?
:eek:

Transportgrimma har du ju nämnt men kom ihåg att ha en till övers om grimman går sönder på stationen, Löjligt men kom ihåg grimskaft, Om hon skall på naturlig bet skall hon vara oskodd. Lycka till & go natt :bump:

Bra idé det där med extragrimma!! :idea:

Hmmm...hon ska stå i box/ hage så hon får behålla sina skor på framfötterna. Bak är hon oskodd...

Nattinatt...

Hej!!
Jag tror inte att du behöver ha med eget foder, även om det givetvis är bra att hon får mat hon känner igen och mår bra av. Men är det en större station så har de knappast möjlighet att hålla reda på alla hästars mat, MEN, detta kan ju variera, hör med dem innan. Jag brukar köra den avskalade modellen av typen sliten grimma plus hästpärmen med alla reg papper och sånt.
Och precis som föregående talare, glöm inte grimskaftet när du skall hämta, för lämna aldrig sånt, det brukar inte finnas kvar när man hämtar och stallpersonalen brukar helst använda sina egna saker.
Lycka till med din tjej nu!!! Själv skall jag hämta hem min Maja idag, ägget hade redan gått :(. Detta redan innan 30 dygn, inte nog med att hon fölade tidigt i år, brunsterna ligger tydligen också tidigt..... Det är bara att ta nya tag.

Nina

På vår station ska vi ha registreringsbecis på hästen.

Mitt sto bunstar ,Skulle kört henne i dag. men Det är helg i vägen. De tappade hingstarna i morse. Då hade jag inte ringt. Kanske får jag vänta till nästa brunst. Skulle ringa dom på lördag kanske kan de skicka sperma då.
Får se hur det blir

Ta med hästen och hennes papper. Det räcker!
Inte tror jag att de på stationen vill hålla på med speciellt foder och täcken om du inte kommit överens med dem om detta innan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 959
Senast: Lhas
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 560
Relationer Varning, wall of text. Det är inte ofta jag frågar buke om råd om allvarligare saker, men jag vet varken ut eller in just nu. Har inte... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
22 563
Senast: mandalaki
·
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 315
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka