Något på gång??

Re: Blev det något??

..underverket skall heta Golden Espozito
Läckert namn till den 'läckre'.. men vad betyder Espozito?

..och barnen har bestämt sig för att vi skall kalla honom Lilleman.
:rofl: :rofl:
Ja, än så länge är han ju 'en liten man' i förhållande till mamma.. självklart blir ju smeknamnet Lilleman :love:

Så här såg min 'Bork' (=gulbrun) ut 7 timmar gammal.. *yeeack*!!! :eek:

Han fick sedan en härligt 'gyllengul' färg med svart man & svans och svarta ben (förutom de vita tecknen) :)

Ja, det skadar ju inte att drömma! :angel::D
Tyvärr har jag inte tillräckligt med varken tid, pengar eller kunskap för en unghäst.
Men tack för erbjudandet! :D :D

Lycka till med den lille :love:

Espozito har ingen betydelse alls vad jag vet, men eftersom det är Elcatero (fullblods arab) ville jag ha ett namn med lite spankt/arabiskt stuk och kom då på Espozito.

Angående lilleman, så är dom på det klara med att det skall vara det. Lite måste dom ju få vara med och bestämma :)

Nicklas (den stora grabben) ville ju ha ett sto som skulle heta Golden Diamond (stavas det så diamant) blev så osäker i min trött het. Men nu blev det ju en hingst, som jag visserligen sa till honom att han kunde heta hans namn också.

När han funderat färdigt under dagen i skolan så kom han hem och sa att det skulle vara Espozito. Så då blev det så.

Grattis till den lille och att allt gick bra :D

Själv har jag ju shettisar också så jag har aldrig problem med att grimmorna är förstora tror tom jag har någon som är för liten när de ska vara till de lite större fölen ;)
Fast det var ju ett jättebra tips Bia kom med :angel:

Ungefär så såg mitt sto också ut när hon föddes, fast hon var ännu svartare i man och svans. Klipper man henne ser hon fortfande lika vit/grå ut, eller vad man nu ska kalla färgen. Nu är hon gyllengul. Jag funderade bara för shadys bebis var ju gyllengul nu.

Grattis Grattis det var ju skönt att det bara var en. Han är jättesöt. Har kommit hem nu och fortfarande inte blivit något. Har vakat hela natten, men inte hänt något. Hon har haft mycket värkar så vi får väl se när det blir. Idag 329 dagar och jättestor.

Vi har en Spansk/svensk familj i trakten som heter just Espozito i efternamn de skulle säker bli stolta.(fast de är ju fotbollstokiga). Bara som ett roligt inlägg. :rofl:

Vad häfftigt, fråga dom om det betyder något? Vore kul att veta. Är ju själv väldigt spanien tokig och har bott/pluggat på Kanarieöarna i Las Palmas för många år sedan.

Tack. Shady gick till slut 332 dagar. Du skall se att din också kommer snart.

Kan tillägga att det var sååå skönt att få sova ordentligt inatt.

Ja det kan jag tänka mig. Känner mig helt slutkörd. Igår så fick hon vaxproppar så förhoppningsvis kommer det inatt.

Din pojke ser precis ut som min gulbrune pojke såg ut i färgen vid födsel. Han mörknade senare men det berodde npg mest på att hans mamma var svart. Han är idag en mörk gulbrun herre med metallic inslag. :)

Hej.
Undrade just hur det gick för er. Min har fått vaxproppar nu 327de dagen. Man får inte röra henne och hon hingstar sig hela tiden. Ser ganska kul ut, inte alls imponerande, man får verkligen hålla sig för skratt.
Jag stängde av klockan i sömnen i natt sista gången den skulle ringa... Snart kan man inte lita på sig själv. Jag har stöd-sovit lite nu under dagen, hoppas det hjälper. Vi får se om det blir några föl i natt!
Eva :)

Jag håller tummarna för Er i natt. Mitt sto hon är fruktansvärt sur mot 2-åringen, jagar iväg henne hela tiden och säger kom inte för nära. Medan stoet som är 8 får klia henne och stå sidan om och äta. Jag hoppas själv att det kommer nu för man börjar bli rent slutkörd. Till och med min man som inte är ett dugg intresserad av hästar väckte mig kl 4 i morse och sa: Du måste springa och titta i övervakningskameran annars kan jag inte sova. Och jag som precis hade somnat efter förra titten. Ja se karlar.

Hoppas på att både du och kullerbytta slipper vaka fler nätter än i natt. Hoppas få läsa om era juvliga bäbisar i morgon. Lycka till båda två.

Lilleman kommer nog att behålla det mesta av denna färg. Hans mamma är ju isabell. Det roligaste med honom är att han är trefärgad i man och svans. Vit, svart och isabell färgad.

Frågan är hur mycket av det som kommer att försvinna. Annars är det ju rätt coolt.

:crazy:Gomorron...
Inget i natt heller, bara den om möjligt ändå surare Huggormen i boxen. Hon hade det jobbigt på för-natten. Sen sov hon och åt sin favoritföda-halm.Jag lyckades vakna som jag skulle med hjälp av mobilens alarm.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka