Något på gång??

Re: Blev det något??

Lånar din knapp:

Visst är vi många som är trötta och hålögda nu, men vi får ju snart det vi väntat på.

Kan uppdatera er lite om Shady nu. Det ömsom droppar och ömsom sprutar mjölk ur henne nu. Så blir det inte i natt så, lär det väl inte finnas någon råmjölk kvar.

Är så himmla sur så jag har fått täcka hela boxväggen mellan henne och ungstoet för att få ha nätet kvar.

Hoppas nu på att det blir inatt. Börjar att tänka om nu om att det skulle vara två. Det bör det ju inte kunna vara nu, när hon gått så länge. Fast man skall aldrig säga aldrig.

Har jag och ni tur så blir det inom några tiummar så jag hinner uppdatera er redan ikväll.

Hehe, nu slog det mig varför jag inte drömde om fölning natten till idag.. hon fölade ju inte :D

Nu får vi verkligen hoppas att det blir ikväll - inatt :bump: :banana: :bump:

Jo jag hoppas också på att det blir nu ikväll eller inatt. Mjölken den droppar hela tiden.

Ville inte äta sitt krafft foder eller höt, går bara och pillar och äter lite av halmen. Sedan vilar hon.

37.4 i temp. Åker ner igen om ett tag, måste hem med jämna mellan rum för att värma mig, sedan skulle ungarna i säng nu också.

Oj, vad spännande! :banana: Hoppas att allt går bra nu!
Det kom ett litet föl i stallet i fredags! En mörkbrun liten travis! Ska kika på den i morgon när jag ska ut till medryttarhästen! :love: :love:
Lycka till nu, hoppas att det blir ikväll eller i natt! :)

Nirak

åhh, jag lider med dig!
I år gick mitt sto, som man som regel kan ställa klockan efter, över 10 dagar.
Jag har fortfarande inte hämtat mig ifrån sömnbristen!
Och spänningen!
Stoet velade fram och tillbaka med mjölken, var irriterad och sur ett par nätter, för att nästa natt bara sova gott.
Lika kärvänlig som alltid.
Men det verkar vara "ett konstig år" i år. Ingen av de ston jag känner till, uppförde sig "som vanligt", antingen på brunsterna förra året, eller på fölningarna detta år.
Det är lite småknepigt. :confused:
Och det sista vågade jag inte ens gå in och läsa här, innan den kom lyckligt ut.
Ut kom den, med lite, lite hjälp, och en efterbörd som vägrade släppa.
Den har alltid gått, i princip momentant, men nu hängde den kvar i över 6 timmar, till stoets ilska. Trots en duktig fölunge, som var uppe på benen blixtfort, och satte igång mjölkmaskinen!

Tror att det är damerna som är sura, för att de inte får tillräcklig uppskattning de år, som allt går "enligt boken" ;)

Jag håller tummarna för att den kommer ut framåt tvåtiden! :D
mvh

Nu har en hel helg gått och jag var helt säker på att Shady skulle ha fått bebis vid det här laget,men näe inte det jag hittills kan läsa..

Hänt nått i natt då?

Vad gulliga ni är allihopa. Visst nu är det klart.

Kl01,30 i natt nedkom Shady med ett bork(förlåt Mafdalena) hingstföl. Stjärn, snopp och två vita bak. Lite svårt att se hur det blir med dom andra två benen.

Det var sjö i boxen som vi nog alla hade gissat att det skulle bli. Samt en stor bebis. Han är med ögonmått än så länge ungefär 1 meter eller drygt. Skall mäta honom senare.

Så om någon vill hjälpa mig med kort så hör av er. Hjälp motages tacksamt.

GRATTIS!!!! :bump: Så äntligen hade han lust att titta ut! :cool: Väntar med spänning på kort.
PM.ar min mailadress till dig så kan jag lägga ut bilderna om du vill!!!

Grattis! :D :D

Vem kunde tro att Elcatero kunde fixa en så stooor fölis!?!
Skönt att allt har gått bra....jag gissar att det är någon som "nannar" gott på kudden ikväll! ;) :D :D

Stort grattis!

Nu vill vi se underverket också! Skynda maila bilderna :banana:

Äntligen... *STORT GRATTIS* till EN fölis!!!!!
Så Mathias pendling visade rätt =hingst :banana:

Kul att den är 'bork' (förlåt mig också Magdalena) :D

Spännande att få se kort framöver!

Förlåt, men jag läste inte hela tråden innan jag skickade korten. Hade även fått PM från rosella så det blev att korten gick dit.

Men jätte snällt att du ville ställa upp ännu en gång. Tack :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka