Något på gång??

Re: Bild på Shady

*Suck*, stackars dig.. varför kan inte ston bete sig likadant varje år, det här blir man ju inte klok på! :crazy:

Men men.. halmen kanske sätter sprutt på 'damen', för nu tror jag definitivt inte att det är 1 x 2 i magen :banana:

Skulle det vara två i magen nu, så måste det vara något slags rekord. Med att gå så länge alltså.

Somnade en stund nu ikväll (har mer eller mindre vaknat nu) :o vet inte om det är något tecken det också. Brukar aldrig somna vid denna tiden på dygnet.

Men skall strax ner och ta in dom. Så då får jag se om det var nödvändig sova eller bara trötthet.

Jo visst kan halmen sätta sprätt på henne, man kan ju alltid hoppas. För jag börjar bli ganska trött nu.

Jameeen.. det var väl ytterligare ett bra tecken, (tempen - vaxpropp - halm - sovit nu.. =fölning i natt :) :banana:

Du får köra tanke överföring till henne. Sätt igång...Jag är strax på G till stallet. ;)

BRA IDÉ.. jag kör igång direkt!!!

Jag älskar gula ston, och jag älskar araber.. så det bör ju funka :love:

Tar en ramsa som uppvärmning:

Heja Shady, ta i och kläm på..
Elcatero en gul dotter nu vill få..

Matte & Mathias ju längtar och trår..
Själv har jag snart svarta tummar och tår..

Din kropp är ju tung och väldigt svullen..
Tänk efter, så skönt då ungen lämnar bullen..

Magen blir smärt som i ungdomens dagar..
Snart du med fölet får beta i grönskande hagar..

Heja, heja :banana: :bump: :banana:

Haha, vad du är gullig. Men jag kan tala om för både dig och alla andra att det har hjälpt.

Var nere och tog in dom för ett tag sedan. Tempen låg exakt på 38.0. Tjurig till max, ungstoet fick inte ens titta in till henne förrän hon attackerade box väggen.

Mjölken är nästan 100% vit. Jaa, nu kan det gå fort. Har gjort det ett par ggr, dom andra gångerna har det tagit två dygn.

Men nu hoppas vi på en snabb resa. Så Mathias och jag har förberett oss ordentligt nu.

Mobilen laddad och framlaggd, kameran laddad med nya batterier. Handdukar, nappflaska och jodupax framställt så det bara är att ta och börja.

Håll nu tummarna på att det blir inatt.

*JIIEEHAAH*.. (eller nåt liknande) :D

Borde alltså bli nåt inom ett dygn då, ifall vi går en 'medelväg'.. eller inom tre dygn då, om vi lägger till lite :smirk:

Nääe, jag kör vidare med tankeöverföring OCH ramsan.. så det blir nåt inatt: Heja Shady.. o.s.v :banana: :bump: :banana:

Och jag ska vaka natt nr ett på vårt ena travsto. Hon var beräknad till 5 april, men nu är mjölken vit, så då blir det att halvslumra i soffan framför övervakningskameran.

Jo vi får hoppas det. Tre dygn vill jag inte men är jag tvungen så.

Mathias skrattade gott åt din ramsa här förrut.

Vad sjönt att du har kamera, önskar jag kunde ha det också, men det är för långt till stallet för det. Lycka till med din vakan.

OK, försöker dela liiite på min hjärna då.. tyvärr inte så lätt :crazy:

HEJA, HEJA, travarmärrisen..
Släpp nu ut den lilla fölisen..

Matte väntat har sen 5 April..
Kan nu inte längre sitta still..

----

Eeeh.. nu försvann de sista hjärncellerna :rofl:

Lycka till!!!

Ja, det är det bästa man kan ha, man kan sitta inne i värmen och ha det gott, och gå ut när de börjar krysta, och inte kan ångra sig...
Det var ju en sån grym besvikelse varje gång man gick upp ur sängvärmen, på med stallkläder och småsprang ut till stallet mitt i nätterna, och märreländena bara stod och hånlog åt en.

Så var det innan kameratiden.. gudskelov att den tiden sedan länge är förbi, soffan är så skööön.. och två tv-apparater har jag bredvid varandra!!! :D

Hoppas det blir något nu...så du kan få andas ut! ;)

Tänk om hon kniper tills måndag/tisdag! :eek:....stackars lilla Mathias vad jobbigt det blir.Nä nu får Shady se till att spotta ut den lille...! :smirk: Måtte det bara vara en fölis...blåsvarta tummar här med! ;)

Grattis Mathias förresten...mamma har redan skvallrat om din "Baryard" liknande runda i full speta! ;) :D

Kom igen nu Shady...heja :bump:heja :bump:heja :bump:...funkade ju på Mathias så varför inte!?! :D :D

Inte för jag vet hur och vad du gör, men det verkar funka. :bow:

Fast alla teknen hon hafft tidigare år, är tvärtemot nu. Innan har hon aldrig fyllt spenarna, men nu när jag var nere så var dom sprängd fyllda. Hmmm

Skit sur, med tanke på hyr sur hon är så är det 2 sto föl :crazy:

Men, men. Skall försöka sova lite nu och ner igen vid 02.00. Fortsätt hoppas och håll tummarna.

Han har lagt sig nu, och förhoppningsvis sover han så han årkar vara uååe i natt om det skulle vara så.

Men han får läsa vad du skrivit i morgon, eller får han väl snart skaffa sig ett eget nick. Fast risken är ju då att jag aldrig får vara här själv. :eek:

Sur... med tanke på... 2 sto föl :crazy:

Nä du, så får man inte tänka, jag tänker ETT FÖL och ett levande sådant, men framförallt ett överlevande sto.. men okej, blir det nu två föl.. och en förhoppningsvis överlever så blir vi ju överlyckliga allihop!!!

Tankar är enormt viktiga, även om de inte kan överträffa verkligheten alla gånger.. f.o.m nu håller jag t.o.m läppar, öron och ögonbryn för en lyckad utgång i denna 'rysare'! :bow:

Min Nicky föladestrax före tre, ett stoföl.
Skönt, bara en natt vaka. Nu sitter jag inne igen och kollar så fölet kommer upp och efterbörden ut...
Kamera borde vara en av de mänskliga rättigheterna!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka