Något på gång??

Vem har du betäckt med?? :confused:(ren nyfikenhet bara)

Ja jag tittade på din hemsida.Hon ser mysko ut precis som shady. :eek:

Shady har jag ju jämfört med hur mitt sto såg ut när hon kastade tvillingar sent.Nobbeled tycker ju att hennes sto såg ut att likna shady innan fölningen också...så kanske stona får några gemensamma drag utseendemässigt om de bär tvillingar men detta kanske ännu inte är utstuderat?Skulle vara intressant att få veta mer.

Shady har ju diskuterat med Helsingborgs Djursjukhus och fått lite mer fakta om det hela som hon säkert lägger in här...dvs vissa tecken osv. ;)

Även om de är kollade flera gånger så är det ändå ingen säkerhet...se tex på Francess som ultrade ...var det 3 gånger?Beror helt på om det större embryot hamnar framför ett mindre embryo.(det kallas väl embryo när det är befruktat?)...då syns det inte likt förbaskat på ultraljudet. :eek:

Ja, jag håller med dig. Det är väll ingen mening med det.
Om något av dessa ston får tvillingar så lär vi inte kunna göra nått åt det nu i alla fall. Man ska inte måla fan på väggen. Jag önskar er andra lycka till med era föl och håller tummarna för att det går bra för oss alla. Det och fortsatt vaka är det enda man kan göra.
Mitt sto är väldigt grovt i sig, Crazy´s hästar har en helt annan exteriör.
Eva

Mitt sto är väldigt grovt i sig, Crazy´s hästar har en helt annan exteriör

Jovisst men det stoet som kastade tvillingar finns inte med på min hemsida.Hon är nämligen såld.En grov liten dam. ;)

Man vet aldrig...man bara hoppas att det inte blir fler tvillingar i år! ;)

Re: Bild på Shady

Ojoj, hon är stor du. Ja jag vet inte riktigt vad jag skall säga för att inte skrämma upp cosmic queen.

Men du bör nog ha extra koll på henne och fundera på detta med maten till henne. Börjar hon tappa nu så lär det ju bara bli mer.

Visst är shady en valross? Är så tjurig nu ikväll så det inte är sant. Som jag kunde se så var det bara spenarna kvar att fylla nu i kväll. Men dom brukar hon ändå aldrig fylla.

Däremot är nog inte bäckenbanden släppta till 100%. Tyckte det verkade så för ett tag sedan, men hon var så spänd över dom nu. Men jag får kolla bättre när jag går ner och tar in dom för natten.

Ingen fara. :D :D
Jag får blunda och hoppa mellan raderna om jag blir för uppskrämd. ;)

Håller tummarna för din och alla våras andra dräktiga ston att dom bara har en i magen.

Vad skönt att höra. :)

Min donna (Shady) är en riktig argbigga här ikväll. Skitsur på allt och alla, även mig. Annars vid denna tid i dräktigheten brukar det BARA vara matte som gäller.

Hon älskar i vanliga fall att bli borstad och att man kör ett rejs med rycktstenen, men icke i kväll. Var nästan så hon ville hugga åt mig. Hon gör det inte, men hotar.

Vaginan mörkare röd/rosa ikväll, samt att tempen gått upp lite 37.9. Mjölkade ur en droppe, honungs gul genomskinlig. Alltså inte på G ännu. Men det kan gå fort i slutskedet.

Kollar henne ännu endast 1 gång per natt, men får se hur hon är sedan när jag kommer ner. Kan ju bli någon extra vända.

Satte in och tände hennes älskade smågris lampa till henne ikväll. Då njöt hon. Hon står under den med korset och värmer sig. Har fått för mig att det hjälper lite mot värkarna.

Det gjorde det åtminstonde på mig när jag var gravid (värme alltså).

Du skall se att det blir 327 dygn också. Min son hoppas på att det blir på Lördag kväll, 330 dygn då. Vi får se om hon lyder honom.

Eftersom jag aldrig har tempat henne inför en fölning tidigare, så måste jag få fråga en sak.

Brukar tempen sakta men säkert gå upp när det är dags, eller sjunker den?

En sak till som jag märkte nu på morgonen, var att hon faktiskt börjar tappa upptill. Kände faktiskt revbenen på henne, som jag aldrig gjort tidigare, om man inte tryckt ordentligt hårt.

Annars har det varit lungt även i natt. Bara för att man förberett sig så mycket så länge nu, så går hon säkert över tiden.

Ååh.. vad glad jag blir, inget föl ännu.. chanserna ökar för var dag att det bara är ETT föl, trots att hon ser ut som en valross :D

Tempen ska 'gå ner' lite, men det är högst sällan det funkar på hästar enligt expertis, jag har kämpat under många år för att kolla detta och inte fått en endaste tempsänkning.. den kan komma precis innan isf, och med en ynka kvartsgrad.. då är man ju inte där och tempar!

Men Shadys temp går upp. Inte mycket. Men det senaste dygnet har hon legat på 37.9, 37.8, 37.8.

Igår kväll var mjölken honungsgul, nu ikväll var den mer genomskinlig åt det vattniga vita hållet. Kan inte förklara på annat sätt, men du vet ju vad jag menar.

Mathias överlycklig och hoppas hon kniper till Lördag.

då har jag haft tur då *S* jag har lyckats pricka in tempen på hälften av mina fölningar och det har faktiskt stämt jätte bra de har fölat inom ett dygn :D men då har tempen faktiskt skjunkit hela en halvgrad men jag tror nog att man ska lyckat pricka in det som sagt jag brukar tempa morgon och kväll så har jag lite koll

Tempar också morgon och kväll. Får se om jag hittar den rätta tidpunkten då.

Tempen kanske går UPP sisådär en vecka - 10 dgr innan, isf fölar hon den 1:a Maj, hihihi... skojar bara, inget jag märkt tidigare då jag verkligen försökte komma på detta med TEMPEN, fanns ingen logisk ökning eller sänkning.. jag gav upp det testet efter några år!?

Den vattniga mjölken 'åt det vita' hållet verkar mkt lovande för din son.. där sprack min idé om 1:a Maj, men jag törs nästan garantera att det bara kommer 'ett helt underbart stoföl'.. (gärna isabell el. gulbr.) e.Elcatero :love:

Nej, inte 1 Maj. Då får det bli på Lördag. Lärde Mathias ikväll hur han skall mjölka ur en droppe för att se hur mjölken ser ut.

Är nog länge sedan jag såg honom bli så glad när det funkade och han fick ett par droppar i handen.

Visade honom också hur han skulle kunna se om förgändring i vaginan. Samtidigt som vi står där och tittar så tjongar vaginan ut en bit och så in igen.

Vad var det sa han, det var fölen/fölet sa jag. Han tyckte då att vi skulle släppa, och pang så tjongade det till igen. Ögonen blev som tefat på honom. Helfascinerad var han.

Härligt med grabbar som har intresset för detta.. mina två söner bara sov och ville INTE bli väckta mitt i natten för en fölning, vilket var 'äckligt' i deras ögon :o

Döttrarna däremot kunde INTE sova då de skulle sova, men somnade då de ville VAKA.. så det blev för det mesta jag som tog alla nattpass :D

Numera är jag ensam om 'vakningarna'.. nästan dygnet runt, men det går det med!

Hoppas det blir som Mathias önskar...så det blir i helgen. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka