Något på gång??

Tack så mycket. Det känns skönt att få skriva av sig här lite då och då. Lycka till själv och hoppas att det bara är en.

Glömde säga det att mitt sto gör likadant med vår 2-åring som också är ett sto men inte mot det andra stoet som är 8 år utan henne accepterar hon utan problem, kan till och med stå och klia varandra men kommer tvååringen i närheten jagar hon iväg henne.

Ja nu märks det hur snurrig jag är.Hade helt glömt bort att det var hingstvisning i Kalmar! :crazy:

Behöver ditt kontonummer!Så du kan få dina 150 kr för halmen...men jag sätter in lite extra tänkte jag, så kan du skicka tillbaka min film till mej.

Behöver ditt kontonummer!Så du kan få dina 150 kr för halmen...men jag sätter in lite extra tänkte jag, så kan du skicka tillbaka min film till mej.
Och vad har detta inlägg med denna tråd att göra, ursäkta att jag frågar :crazy:

Det finns en pm-funktion.. eller möjligtvis en mailadress i trådskaparens profil, varför inte gå 'den vägen'!!? :(

Mitt sto bar sig väldigt konstigt åt nu ikväll när hon skulle få komma in. I normala fall så lunkar hon i och tar väldigt lång tid på sig men idag så sprang hon in hade otroligt brått. Men när jag tittade i övervakningskameran 15 min efter så stod hon i sin vanliga hörna och tryckte gumpen mot väggen. Väldigt konstigt! Får väl se om det händer något.

Hallå Shady! Har det blivit något? Här är allt lungt, ingenting i natt heller, men fyller juvern mer och mer.

Nej, det har inte blivit något. Däremot hur många dom nu än är i magen, så ligger den/dom i utdrivningsskedet. Trycker/sparkar termometrn ur rumpan på henne nästan när jag tempar.

Kvälls och morgon hö uppätet. Dock ej allt kväll och morgon krafft foder.

Mmm bra att du har noga koll.Du känner ju henne så väl.
Har hon haft några andra tecken än som kraftiga förvärkar eller så?

Ååh, så härligt.. 325 dygn idag och ingen fölning, det tycker jag 'bådar gott'!!! :)

Du ska se att det bara är EN fölis som kommer ut tillsammans med ett 'vattenfall' av sällan mätta litrar.. stor risk för översvämning i boxen ;)

Det tidigaste fölet som fötts hos mig kom på dygn 326 (el 327?).

Mam blir sååå glad för varje dag som går och Shady INTE har fölat, annars hejar man ju pååå de andra som väntar & väntar.. :banana:

Om dom går tiden ut eller längre, är det liten risk att det är tvillingar då?
Alltså, föds oftast tvillingar för tidigt?

Jo jag är lika glad som du för varje dag hon kniper. Har en del värkar, det syns. Men hon kommer när hon kommer.

Ja är det så mycket fostervatten så lär det bli översvämning på ön här hemma :D

Kompisen var ute ikväll och tittade på henne, (hon som miste sitt föl) hon höll på att dö. Hon hade aldrig sett en så tjock dräktig häst i hela sitt liv sa hon.

Det blir en enorm fölunge om det är en. Annars är det väl två normalstora. Återstår att se.

Jag har kort. Men tyvärr kan jag inte uppdatera min hemsida så jag kan lägga ut dom. Men om någon vill lägga ut dom så säg till.

Maila till mig så tror jag att jag kan få ut bilden (jag har fått kurs idag, hihi)
Mailen finns i profilen

D'avenir är inte dum han, han var en av mina kandidater.
Lill / Stall Nöbbeled

Om dom går tiden ut eller längre, är det liten risk att det är tvillingar då?
Alltså, föds oftast tvillingar för tidigt?
Ja, oftast så föds de för tidigt.. ston är inte ämnade för att bära två föl.. och sällan till fullgångnad, en av dem brukar oftast 'halka efter' och t.o.m kanske dö innan.. därmed startar fölningen p.g.a DEN orsaken!

Sen finns det ju få som utvecklas någorlunda jämnt, som t.ex Zonic och Zelda.. då är chanserna större att de kan bäras lite längre innan stoets kropp säger ifrån, och chansen att överleva är ngt större :)

Jag har inte hört om några tvillingar som fötts vid 'full tid'.. undrar om det någonsin hänt!??

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka