Något på gång??

Re: Bild på Shady

Kan inte se bilderna. Står bara att man måste logga in. Är väldigt nyfiken.

Jag som fick kurs i går på att lägga in bilder, tydligen är jag inget proffs :rofl:

Jag har ingen här tyvärr som kan hjälpa mig. Är det någon annan som kan lägga in bilden istället så mailar jag den direkt!!! HJÄLP

Lill / STall Nöbbeled

Ja det är inte alltid man lyckas med det man lär sig. Har själv ett stort problem med att få in bilder. Så tyvärr kan inte jag hjälpa dig.

135930279oypwtp_ph.jpg

135930447sodkex_ph.jpg

Ja Shady ser ju ut i kroppen som mitt sto gjorde när hon kastade tvillingar sent....liksom vätskefylld över bröstkorgen och på bullig sidorna och över korset och hela rumpan i princip. :crazy:

Men jag håller tummarna stenhårt för EN bäbis! ;)

Problemet med henne är att man nästan måste se henne live för att se hur tjock hon egentligen är.

Är så svårt att fota dom "annorlunda" tecknen. Kan ju tillägga att 2003 fick hon ett föl som var 110 cm vid födseln. Då var hon inte hälften så tjock.

Men jag gör som er andra hoppas och faktiskt ber till GUD nu att det är ofantligt mycket vatten och en stor fölis.

Men chanserna blir ju bara större för varje dag som går att dom skall klara sig om det nu är två.

Uppdatering om henne för dagen.

Inte uppätet krafftfoder i går kväll ej heller nu på morgonen. Höet hade hon lämnat ganska mycket av också i natt. Bara lite kvar från morgonen.

Däremot äter hon inte hö ute i hagen idag. Står och sover, vilar bakbenen det ena en stund varpå hon byter. Slår med svansen nästan hela tiden och stundtals har hon den höjjd.

Inte riktigt uppfylld i juvret på hennes vänstra sida, däremot helt uppfylld på den högra. Vilket brukar vara så varje år.

Ingen förhöjjning eller sänkning i temp. Ligger konstant nu på 37.4-37.7 grader. Så ännu ingen risk för inflammation enligt veterinären i Helsingborg.

Till dig som la ut korten :bow: :bow: och stort :bow:till Lill för stöd och uppmuntran Samt alla er andra som stöttar mig nu. Stora kramar till er alla.

Jag har ett sto på 319de dagen som ser ut som en "val". Någon skrev mycket träffande i en tidigare tråd att hon sett en späckhuggare och en brandman i övervakningskameran en sen natt.En natt drömde jag att hon fått en kattunge... Och jag tänkte att den här kan ju inte väga 50 kg... Bongo-varning!
Min är ganska lik ditt sto i formen. Man undrar ju, hur tjocka kan de egentligen bli?
Eva

Varsego.. :)
Vill du ha fler bilder utlagda så är det bara att maila över de till mig. :)

Ehhh... :eek: jag tycker ditt sto har samma former också...kanske är en ytterligare kandidat med tvillingar i magen? :crazy:

Nej...det får vi verkligen inte hoppas! :)

Men nu får ni sluta skrämmas. :crazy:
Sådär ser ju mitt sto osså ut och hon har 1 månad kvar.
Hon har världens största hängmage, inte så bred, men hon är jämnbred och därmed väldigt stor upptill. :crazy:
Jag tagit nya bilder idag, som jag får på torsdag, kan lägga ut dom då.

Ojjjj, hon är onekligen ofantligt stor!! :eek:

Men, ytterligare 1 dygn har gått.. och det tackar vi för :bow:

Jag börjar bli lite fundersam över ett av mina ston (arab) som har 11 veckor kvar, hon är linjeavlad på en hingst som bär tvillinganlag, men vid 2 x UL syntes bara en unge, borde ju ha kollat flera ggr :smirk:.

Hon har nu börjat tappa hull upptill vilket inte hör till vanligheterna vad gäller henne med rätt foderstat, och hon har bara fölat en gång (2002), då såg hon ut såhär ca 1½ månad innan.. vad jag kommer ihåg!

Bilder från igår:

Snett framifrån
Framifrån

Vad tror ni om innehållet i den magen :confused:

Håller tummarna för en lycklig utgång för Shady och kommande föl, vad det än blir :crazy:! (Må det bara vara en!)
Min ska visserligen inte föla förrän om en månad men hon är INTE lika svullen som Shady ser ut att vara. (Och var inte det sisst precis innan fölningen heller.) Hängmage har hon men inte lika svullen över bogen tycker jag... :confused:

Men har det inte varit lite ovanligt många tvillingar här på buke i år? Tycker nog att ted får räcka med dom som redan kommit. :mad:

Har du kollat henne på min hemsida?
Bilderna är ca tre veckor gamla...Den översta på hennes sida ytterligare några veckor äldre.
Hon är ultraljudad tre gånger under dräktigheten av Lena Nyström. Hon är ju erfaren och såg bara en vid alla tre tillfällena.
Jag tror att det är en stor bebis. Men säker kan man ju aldrig vara, det har vi ju färska bevis på.
Eva :)

Hingstarna i sig bär ju inte på tvillinganlag.
Hos häst förekommer inte enäggstvillingar, så de som bli är alltid från två ägg.
Många ston släpper två ägg, och inte alltid samma dag.
Har hingsten lång överlevnad på sina spermier så kan ju ytterligare ett "nykläckt" ägg befruktas flera dagar efter hon gått ur brunst. Men skillnaden är inte så himla stor mellan hingstarna ändå.

Javisst är det så, jag tänkte ju lite fel där.. trots att Cesam förklarat detta för mig förut :o

Kariba (farfar till stoet) är far till tvillingar och hingsten 'G' som hon är dräktig med har Kariba som farfarsfar.. oj, så svamligt, nåväl.. långlivade spermier har dessa hingstar ivf :D

'G' (fader till årets föl) kollades förra året då han var 24 år, spermierna levde i drygt 4 dygn!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka