Något på gång??

Re: Bild på Shady

Kanske en blivande veterinär med avelsspecialitet? :D

Lånar din knapp då ditt inlägg är sist.

Men svarar er alla. Jo jag hoppas också att det blir i helgen så han får vara med. Annars är jag så fräck att han får vara med och ringer skolan dan därpå. Han har en mkt förstårlig lärare som tycker det är så kul att han gillar hästar.

Någon veterinär lär han nog inte bli. Men han vill bli tävlingsryttare säger han. I fälttävlan. Fast ljust nu är det bara hoppning som gäller.

Jo du Bia, vaknätterna kan bli jobbiga när man är ensam. Mathias brukar sova med mobilen vid örat, så ringer jag när det är dags. Brukar bara ta 2 minuter för honom att klä på sig och cykla 500 meter till stallet.

Inget annat nytt att rapportera för dagen. Men det lär bli ikväll antar jag.

Guud vad detta är spännande! Du måste fortsätta skriva, så vi får veta hur det går!

Jag håller verkligen tummarna!

Hoppas att allt går bra med Shady och fölningen. Håller tummarna för Er. Ska själv åka bort i morgon och kommer inte hem förrän på måndag så jag hoppas att mitt sto håller på sig tills jag kommer hem.

Att du bara vågar åka bort, jag hade aldrig vågat det. trodde nästan din hade fölat vid det här laget. Tänkte skicka PM till dig ikväll och fråga, men det behövde jag ju inte.

Tack till er alla som håller tummarna. Kan säga att det blir ingen bebis/bebisar inatt. Mjölken är som igår.

Däremot Bia så har tempen börjat gå ner lite. 37.8 i morse och 37.4 nu ikväll. Kan ju vara temporärt, men man vet ju aldrig.

Jo jag skall hålla er uppdaterade allihopa. Sedan skämmer ni bort mig med stjärnor i mina trådar. Börjar ju att rodna :o. Inte trodde jag när jag skrev det första inlägget att den skulle få så många stjärnor, om ens någon. Men tack till den/er som lagt dom :bow:

Nej hon har inte fölat ännu. Det känns inte roligt att åka bort, men har anlitat en massa folk som har koll på henne. Efter allt vakande blir det säkert nu när inte jag är hemma. Har inte visat någonting nu på flera dagar att det skulle vara på gång. Det enda som har varit är att juvern är sprängdfyllda på morgonen men på kvällen när hon kommer in har det sjunkit rejält.Har ätit som vanligt och står mest och sover. Jag håller tummarna att hon håller sig tills jag kommer hem. Det är ju skönt att Shady har hållt sig så här länge då är det säkert bara en och en massa fostervatten. Det ska bli spännande att läsa tråden när jag kommer hem.
Lycka till!

Jag kollar en gång till innan jag åker iväg ikväll om det har blivit något med Shady. Jag tycker det är oerhört spännande.

Visst är det härligt? Men nu skall du se att hon går tiden ut. Är så himla sur mot allt och alla nu. Något försänkt temp även idag. Men ingen färgändring på mjölken.

Hoppas Shady mår bra idag...vi får väl se om det blir mirakel i helgen eller ej...damen kanske behagar att gå tiden ut?... ;)

Lycka till Mathias!Hoppas hoppningen går bra idag! ;)

En ramsa till Mathias istället: Heja :bump:Heja :bump:Heja :bump:

Kommer inte att bli något nu ikväll heller. Däremot är mjölken något "lite" vitare nu ikväll. Men inte så att jag kan säga att den är vit. Lär säkert gå tiden ut nu, och ha sjö i boxen och en JÄTTE bebis.

Tävlingen gick jätte bra ikväll. Fullt ös helt meningslöst som vanligt. Rider omhoppninhstempo och vägar i Blåbärshoppningar. Vad månne det bli av den :confused:

Hon har fått det dom andra fem ggr. Men man kan ju aldrig veta. Kollar henne igen senare ikväll. Varje dag är en befrielse att hon inte fölat. 330 dagar i morgon.

Du har så rätt, man kan aldrig riktigt veta hur det blir från gång till gång.. och speciellt inte nu i år, då hon ser ut som en 'michelingubbe' snart ;)

Jag håller alla tummar och tår för en lyckad föling med finfin bebbe i helgen! :)

Bara så alla vet åker jag ju iväg till Stockholm imorgon (söndag) vid lunchtid och kommer inte hem igen förrän fredag (30/4) kväll. Så ingen tror att jag smitit! :D

Jo visst är hon sådan nu, fast det har sjunkit ner något mer och flyttat sig en aning längre bak. Men inte speciellt mkt.

Däremot hittade jag en STOR nästan genomskinlig vaxpropp på ena spenan. Det har hon aldrig haft tidigare.

Mjölken är fortfarande genomskinlig men åt det vita hållet, inte mkt men mer än i går. Mathias hoppas fortfarande på att det blir ikväll.

Tempen den hoppar konstant nu mellan 37.4-37.7 dom sista dagarna. Däremot kände jag i magen att jag var tvungen att lägga in halm, så det är nu gjort. Så nu kan hon föla precis när hon vill. Om hon vill. Börjar fundera på om hon vill ha kvar allt det där i magen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka