Något på gång??

Re: Bild på Shady

Nej, inte bara flyt, har lärt mig ganska väl när det är fölningsdags.
Ett år hade vi 11 fölningar och jag vakade bara en natt på alla utom en, då det blev två nätter. :)

Re: Blev det något??

Hur har det gått :confused:
Har med spänning följt denna tråd. Själv har jag 8 dagar kvar till ber nedkomst :bump:

Lånar din knapp:

Tyvärr blev det inget inatt. Men hon är sur som bara attan. Fick hänga upp ett täcke mellan Shadys box och ungstoets. Hon bara står och hugger i nätet.

Otroligt irriterad även på mig, vilket hon aldrig brukar vara.

Men vi får ta en natt i taget. Lyckans ost CK, som bara behövde en natt. Grattis till den lilla.

Återkommer med en bättre uppdatering lite senare idag. Måste fortsätta att sätta upp det sista av staketet nu, skall skillja damerna åt.

Tack till er alla som stöttar och håller tummarna.

Re: Bild på Shady

*GRATTIS* till stofölet :bow:

Min ramsa kanske hjälpte till liiite där då? :D

Men ojdå, jag sov alldeles för djupt inatt.. drömde inte ens om nån fölning :o

Vi tar nya tag detta kommande dygn :banana:

Skönt att någon fått sova i alla fall. Men det kan jag göra när jag blir gammal :)

Mjölken är helt och hållet vit nu. Har jag tur så blir det inatt. Nu är hon ganska glad, får gå i en egen hage, och busan i den gamla.

Shady tycker matte är såå snäll när hon får det, Busan däremot tycker att matte är såå elak.

Tempen låg på 37.3, så det kanske stämmer att den går neråt inför fölningen. Hade dock 38.0 i går kväll. Har inte ätit upp höet varken inatt eller i morse, men krafft fodret är borta.

Tack, vill också att det skall vara över nu. Är inget roligt med en sådan sur puppa som hon är nu. Fast jag förstår henne, hon har ju ont.

Ja, kan tro att det är jobbigt att bära omkring på den där enorma magen.
Hoppas nu att det bara är en osså. Men det tror jag. En stooor o fin fölis. :)

Det hoppas jag också, annars måste det vara två jättar som är där inne. Vi får hålla tummarna på att det blir sjö i boxen och en stooor bebis.

Här har du en till som har börjat vaka. Första natten för Ida igår natt. Hon är sur som en ättika men har varit det i någon veckas tid nu. Har lättmjölk i juvret och nu får jag knappt titta där innan hon hotar med bakbenet. Jag kollar henne var 3e timme dygnet runt än så länge då jag redan haft en utomhusfölning i år. Ändrar vulvan färg så blir det oftare. Det skulle vara skönt för oss båda om det blir i natt vilket inte är troligt i mitt fall, för i morgon ska jag lämna ön för att gå på u-ljud (min mage) :D
Jag håller tummarna för dig och slänger en tanke medan jag själv vakar. :)

Alltså min mage är i totalt uppror idag. Är så nervös. Det har jag aldrig varit inför dom andra fölningarna.

Sedan har det börjat att dugga lite lätt också till råga på allt.

Går bara som en osalig ande här hemma och kan inte ta mig för något alls. Känns så himla konstigt.

Varför jag är nervös vet jag inte, men det har ju med den stundande fölningen att göra. Men varför nervös??? Kan det vara så att jag trotts allt inte släppt detta med att det kan vara två??

Nä vad jag svammlar, ni får ursäkta mig.

Då får vi vaka ihop inatt då :) Synd att det inte är samma ställe och plats. Hade underlättat med lite sälskap, då jag inte väcker Mathias förrän jag ser att det är riktigt på G.

Jag har turen att min man tar vissa pass. ida är idag på dygn 339 och nästa sto som ska ha är på dygn 310 och idag sa hennes skötare att hon var blodig på bakbenet men hon hittade inga sår någonstans, måne tro att det var slemproppen. Ida är föstagångerska men B.B har redan haft 3 föl. Måste börja kolla till henne mer noggrannt. har liksom tagit 1 sto i taget :smirk:

Fortsätter hålla tummarna!!! Hoppas att det blir idag eller inatt då, låter ju onekligen som om det närmar sig. Skulle väl knappt våga vara hemma om jag var du. ;)
Har själv 22 dagar kvar till beräknad fölning och börjar redan bli nervös efter alla hemskheter som det skrivs om här. :crazy: (Men det är BRA att ni alla berättar, så man är mentalt förberädd på ALLT...)

:banana: Se till att klämma ut DEN nu Shady!!! :banana:

Jaa, gääääsp!
Här är en hålögd människa till! Vi skulle lagt ut våra webkameror på nätet så kunde vi turas om att vaka...
Min är på 325. Blodig/slemmig flytning i går+ändrat färg till mörk rosalila, jättejuver (som ingen får ta i), äter knappt. I går kväll fick hon för sig att hon var en hingst och satte igång att jaga lilla tvååriga Welsh stoet som brunstar. Hingstade och paraderade framför henne i morse.
Vojne vojne. Jag har parkerat henne på ridbanan dagtid för hon är så ömfotad. Där är rent, visserligen sandigt...
Nytt namn på henne "Regalskeppet Huggormen", tidigare "MS Fryntligheten". Hon är sprickfärdig. Jag tror det är en jättehingst!?
Eva

Vi e visst många som vakar nu, mitt sto e 338dygn idag och ingen bebbe än.... vakat på henne i drygt två veckor nu, för förra ägaren varnade att när hon fölade sist så hade hon kommit en vecka tidigt utan några som helst tecken på att det var på gång... hon e stor som ett hus, sprängfyllt juver - som man inte! får ta på... annars mår hon bra, äter upp allt hon får och far omkring ute i hagen som nån vilde... stackars fölisen är "skakad inte rörd"....

Lycka till allihopa, så håller vi tummarna för att det behagar komma ut friska fölisar snart :)

Här är en till..

Mitt sto är beräknad tills i morgon och jag har vakat i en vecka nu.. känner mig våldigt hålögd..

Min häst har haft en jobbig vecka med många nätter med "förvärkar" eller vad det nu är, hon ligger ner och bara stönar men är f.ö. pigg. Juvret är nästan fyllt nu och idag fick jag ut en genomskinlig/gul droppe ur juvret.

Tempar henne morgon och kväll och den ligger på 37,8 idag låg den på 37,7

Jag har övervakningskamera så jag slipper gå ut och störa men det gäller ju att inte somna ifrån den oxå.. det lär ju inte bli lättare om hon går över..

Ja ibland är det synd att vi inte bor närmare varandra!Då hade vi kunnat turas om så du hade fått sova lite mer... ;)

Jaha nu har jag blåa tummar för att det ska vara enbart EN bäbis...samt så håller jag kors på tårna för en bäbis med lite extra vita tecken på som du önskat dej så länge! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka