Chapman eller Bernstein...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare snofflan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 1 835
Vilken mailadress har du? Har kanske skickat det till någon helt annan... :o Tänk vad förvånade dom blir då! :rofl:

Håller sedan många år på med dressyr.
Jag har träffat en hel del Chapman avkommor i klasser upp till SG. De brukar kunna röra sig och ha flott sida men ridbarhet temp, lynne och samarbetsviljan är inte ett säkert kort.

Många av de jag träffat i högre klasser har varit mycket speciella nästintill enmanshästar, hårda och orädda.
"Coola" är ett annat ord som används.
De beryktade olaterna har jag sett och oftast hos de hästar som varit mest talangfulla på bana.
Sedan har jag träffat en del medelmåttor som lika gärna skulle kunnat vara lugna ridskolehästar.
Jag har själv haft en talangfull Chapman avkomma och den tog jag bort eftersom den var för farlig att sälja vidare.

Bernstein har gett många fina avkommor som verkar hålla sig på msv stadiet. De brukar dock ha en del nerv och även här tycker jag generellt att ridbarheten inte är topp.

Det stämmer att det är hästen på bilden, det syns nästan på färgen! :D

Jag har i alla fall bilder, men det verkar som att man måste ha dem på en hemsida eller nåt. Sitter och försöker mig på Spray´s gratishemsidor som ska vara sååååå enkla för nybörjare men jag kommer ingenstans....grrrrrr.... :mad:
*superpuckad* :D

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
940
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka