jag skall förklara för dig,(och för alla andra med för den delen)
jag bestämde mig för att köpa en shetlandsponny. jag ringde runt och kollade och tittade överallt.en del var för dyra för min plånbok,en del billiga utan stam(mor och far okända)
sen hittade jag "skattens stuteri" och de hade en shetlandshingst i rätt pris,dock lite för ung tyckte jag,men han var ju så söööt!!! funderade länge och väl,nästan så jag trodde han skulle vara såld innan jag bestämde mig.Jag hade ingen aning om vem "skattens crut " var. när jag sedan gick in på shetlandsponnystamboken ,på nätet,FÖRST DÅ,fattde jag att detta stuteriet har lagt ner MYCKET,MYCKET arbete på olika blodslinjer mm. dock kan jag inte så mycket om stamtavlor,men mycket går att ta reda på!!
blandannat har jag tagit reda på 10 generationer bakåt på bilbo!! och många många i hans stamtavla är elit......
så det är ju på sätt och vis en liten slump att jag har fått en "fin" kille som har förutsättningarna att kunna bli nåt!! grattis förresten"stuteri skatten,ni fick ju 2!! nygodkända hingstar i helgen,efter tre års hårt arbete!! grattis!! så kan det gå......kramar