En oerfaren

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Malou
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 944
M

Malou

Mitt sto fick vaxproppar igår morse, men i natt så var dom borta. Kan dom försvinna igen om dom har fått vaxproppar eller sitter dom där till det är dags för fölning. Dom var stora som en ärta och sen bara var dom borta i natt när jag var ute och titta till henne.

Vaxproppar kan komma och gå... Vaxpropparna består ju av stelnad mjölk som pressas ut juvret när det fylls på.
Mjölken kan börja rinna/droppa istället och då trycks vaxpropparna bort. De kan också gno bort dem själva.
Det är inget att oroa sig för, men ta det som ett tecken på att fölningen börjar närma sig. :)

Då är det säkert nära. :D Min fick också vaxproppar igår men var borta idag och hon är beräknad tills imorgon. Så dom kan väl komma och gå.Fortsätt vaka det gör jag men är väldigt trött. Ska bli skönt när man kan sova en hel natt igen.

Vaxproppar kommer och går - MÅNGA gånger! Men håll extra koll på Din märr nu.....

Min har haft i flera dagar nu fram och tillbaka. Vet inte när damen tänkt föla men idag verkar det som att hon börjar att släppa på bäckenbensmuskulaturen, var alladeles dallrig på högersidan. Nu blir det till att springa ut på natten å kolla till lilla tjejen.
Hon är för övrigt beräknad till 14/5 om man räknar på 11 mån.

Liknande trådar

Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
351
Senast: Breen
·
Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: Lyan
·
Hästmänniskan Osäker på hur jag skal lösa det har... Sorry for min dårlig svenska skriving. Har en haflinger ponni som är strässad ved fodring. Ute... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 539
Senast: Sel
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka