Vad skulle ni ha gjort?

Jo jag vet. Träffade honom väldigt ingående på hingsttåget i Tingsryd. Tror att det kan klaffa mkt bra, med denna kombination. Då mitt sto har tuffheten i ridningen men är en gudinna att hantera från marken.

Samt om jag får hennes hoppkapacitet och Davenirs gångarter. Då kan det inte bli bättre tror jag.

Kolla in Oldtimer xx också.Vet inte så mkt om honom egentligen,men vet ett par riktigt trevliga 1-2 åringar efter honom.

Men så finns ju alltid möjligheten att du får HANS hoppning och HENNES gångarter. Om jag vore du skulle jag leta rätt på en hopphingst med bra gång i stället, åtminstone om du vill sälja avkomman? Jag tror inte fälttävlansryttarna tittar efter Dávenir i härstamningen när de letar häst, det verkar nog snarare avskräckande. Levantos är ett exempel på hingst som ofta lämnar väldigt goda gångarter - oxå.

Hm... visst Stravinsky är en väldigt snygg och jämna hingst i sina siffror. ;)

Men efter att ha kollat in video på ett flertal avkommor till salu efter honom, kan jag bara säga att jag själv blev besviken.Inte någon utav dem tilltalade mej...tyvärr...för han var en utav kandidaterna som jag kunde tänkt mej vid val av fullblodshingst annars. :(

Ja är det någon som vet länksidor till FINA avkommor till Stravinsky får ni gärna lägga in det här.För än så länge har jag inte sett en enda som imponerat på mej. ;)

Javisst vore det bättre för oss stoägare med levande fölsavgift på alla hingstar....mycket mer att välja på. ;)

Vad det gäller Bourbon så tävlade han ju hoppning innan han "blev dressyrhäst". Om jag inte minns fel var han plac 1,30. Nu går han GP dressyr med placering. Fadern går svår hoppning. Lätt, ädel modell, de avkommor jag sett har varit MYCKET bra (och han har inte många i de första årgångarna).
Bilder finns på vår hemsida, även på Nobel som ju är framgångsrik i hoppning (har bra gång, jättefin piaff).

Mvh Cissi

Visst kan det bli så, men turen har varit med mig ännu så länge, med att hingstens gångarter nedärvts. Valet är inte lika säkert på en försäljning av denna avkomma.

Har en son som rider och en dag kommer han ju också att vilja ha stor häst. Ja vi får se. Är ju inte ens säkert att hon blir dräktig.

Jo jag har funderat på honom också. Står bara 4-5 mil ifrån mig. Men tänker testa Davenir en brunst först, men kommer innan dess att bestämma en ersättnings hingst. I fall det skulle vara så att hon ej blir deäktig.

Ja, han är nog den kandidat som ligger främst om det inte blir något med Davenir. Har funderat ett par år på honom nu, så det kanske är dags att göra slag i saken.

Såg fotonen på din hemsida, dom var bra.

Jooodå...visst ska hon bli dräktig! ;) :D

Nu ska vi tänka positivt! ;)

-Shady!!!
-matte har beställt en Dávenirbäbis- se nu till att fixa det, annars blir det ransonering med morötterna! :rofl:
-Duktig pålle!!! :D :D

Haha, tänker alltid positivt. Men man måste ju vara med på noterna om något skulle inträffa. Det vet ju du.

Liknande trådar

Avel Har köpt tillbaka en av mina uppfödningar, som skall tävlas nu men i framtiden kommer hon att bli mitt avelssto. Funderar lite angående...
Svar
8
· Visningar
1 209
Senast: Eowyn
·
Avel Hjälp mig lite här är ni snälla. Hingsthjälp mao. Sto 1. Tanten skall ev. betäckas i år. Hon är 18 år, äldre modellen av halvblodet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 974
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar