Blåsljud på hjärtat

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HannaP
  • Startdatum Startdatum
Gud va' fina dina föl är!!! Jag menar det verkligen, och den "sjuke" ser oförskämt frisk ut i ögonen för att något skulle vara fel. Jag hoppas verkligen jag har rätt.

Ditt Rubinrotföl är sååå fint. Hon är nog snäppet finare än mitt... även om det gör ont att säga... mitt är också vackert, jag bara älskar honom! :love: :love: :love: Jag skrattat när jag läser att du kallar henne för racerbilen, jag kallar min för raketen :rofl: Han har oändligt med energi. Rubinrot är också levnadsglad, jag känner ägarna lite grand och har bara hört positivt om Rubinrots energikälla och framåtanda. Hans fina temperament verkar ju också prägla fölen, jätteroligt att höra om fler föl som välsingnats med samma charm som mitt. :D

Mitt föl har varit snorigt till och från hela tiden och får nu slemlösande, det har inte försvunnit ännu och jag blir lite nervös när jag hör att din lilla hingst påminner lite om hur mitt föl varit... Fast min vet lyssnade aldrig med stetoskop, usch nu blir jag nervös igen... Jag håller tummarna för att allt kommer att gå bra för er!

Hmm, tyckte jag svarade på detta igår...men svaret försvann.

Jo, gommen är för lång så att både andning och även svalget vr påverkat. Det är tydligen rätt vanligt på travhästar och oftast så växer det bort annars kan man operera det.

På fölungen här så märktes det när han blev lite större, han var inte lika pigg som de andra och han hade svårt att äta kraftfoder.

NJe jag känner inte igen dom symtomen på honom. Men han är midre flåsig nu, så vattnet i lungan börjar nog ge sig. Han får pencilin 2 ggr om dagen i rumpan. Det gillar han inte! :D(spruta på skinkan asså)Bara att hoppas att blåsljudet försvinner med. Han verkar må jättebra!
Mvh Hanna

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa Min lilla gosse har fått en rispa på hornhinnan på ena ögat och är nu ordinerad ögondroppar och smärtstillande i 8 dagar. Han är en...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: KesoNeso
·
Hästvård Hej. Jag har ett föl som är 15 dagar gammalt idag. Hon föddes med fölsjuka och vi har varit på Ultuna och spolat leder osv när hon va 3...
Svar
1
· Visningar
751
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 104
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar