Mount Everest 955

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare _malle__
  • Startdatum Startdatum
Nostradamus!

Jag gillar både hans stam med det stora fullblodsinslaget och hans hoppförmåga. Har dock inte sett några avkommor till honom.

Det är en fin hingst, jag håller med dig! :)

Har du frågat dem om de tänker sig att låta honom verka inom aveln igen?
Man hoppas ju ändå det i o m att de behållt kulorna...

Jag kan vänta några år. Under tiden kan jag försöka spana in de få avkommor han har :)

Det är ju tur att det finns så många andra som också är intressanta!

För många hingstar är det ju faktiskt så att de "löser licens vid intresse" (som tex. Helena Hugossons Pasolini gjorde förra året - en bekant har betäckt med honom) så det är nog en bra idé att kontakta ägarna vid intresse så att de åtminstone vet att det finns :)? (Även om det kanske inte gäller för just Nostradamus)

Var det Artist du skulle betäcka med i år? Har för mig att jag läste det i någon annan tråd :)

Japp! I år väntar vi på Artist :)

Var främst intresserad av Stanford, men redan innan han dog så tog jag beslutet att det var en för lång resa för henne. Nästa val var Feliciano, och han står ju i Belgien :( Visst finns det fryst efter honom, men mitt sto har aldrig fått föl förut, och ingen rekommenderar fryssperma första gången.

Sen tycker jag också om Eighty Eight Keys xx och Lambourghini :)

:rofl: :rofl: :rofl: Ursäkta, men norra Sverige? Gävle är ju inte ens halvvägs! Det är knappt man kan kalla det för mellansverige! :angel: 20 mil från Sthlm. ;)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Utrustning Vilken av följande släp skulle ni föredra och varför? Utveckla gärna om ni har erfarenheter eller kännedom om något som behöver...
Svar
1
· Visningar
276
Senast: FruS
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 449
Senast: ildiko
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 651
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka