Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Avel Hur nära in på beräknad fölning kan man stelkrampsvaccinera ett dräktigt sto? Mitt sto som jag köpte i feb och ska föla i juli är inte...
Svar
7
· Visningar
1 147
Senast: Fredag
·
Avel Såg ni notisen i Islandshästen från de avelsansvariga i SIF? Där stod det att det går många rykten om sommarexem hos avelshingstar men...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: javill
·
Avel Undrar så mkt hur det går för de små tvillingarna o det skulle förgylla helgen att få se någon ny bild på dem. Du kanske kan be...
2
Svar
38
· Visningar
2 695
Senast: Diego
·
P
Avel ponnyns mjölk är inte genomskinlig längre utan ganska så vit nu, eller lite vitblaskig. Hon har även börjat fylla spenarna lite. När...
Svar
8
· Visningar
782
Senast: prince77
·
D
Avel Såhär ligger det till... Vann en betäckningsrätt på en hingst (varmblod) & nu har jag lånat ett sto av en "kompis" som jag ska åka upp...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Crazyy
·
F
Avel Ikväll ska vi ultraljuda gammelstoet igen...förhoppningsvis med vettigt resultat den här gången. UL:ade i söndagskväll men då kunde inte...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: shady
·
Avel Var idag och tittade på 3 års testen i Boden och blev imponerad av hur många bra hopphästar som kommit fram häruppe! Det var 2 (eller om...
Svar
7
· Visningar
1 031
Senast: Cosmoz01
·
B
Avel Jag är en nybörjare inom unghästutbildning, så jag undrar hur ni aktiverar era 1 åringar?? Jag är ute och går med min, tränsar, knyter...
Svar
7
· Visningar
1 051
Senast: Pooh
·
B
Avel Hej! Jag undrar om någon vet en hemsida där man kan leta reda på stamtavlan på en arabhäst, om man vet namn, föräldrar och födelseår.
Svar
7
· Visningar
1 931
Senast: sasucatu
·
S
Avel Båda mina ston var förstföderskor och ska nu sättas igång igen. Båda fölningarna gick bra, inga komplikationer och stona är pigga och...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Cyllene
·
P
Avel Tänkte sammanställa ett barnmorske-kit inför fölningen. Vad skall ingå i det tycker ni? Sax, peang, lindor? Vad är det för nummer till...
Svar
4
· Visningar
1 088
Senast: Francess
·
Avel Kan det vara så att sabinoanlaget oftare förekommer på fuxfärgen än andra färger? Kan det vara rasbundet? Sabino-travare är ju i princip...
Svar
4
· Visningar
728
Senast: Francess
·
Avel Börjar bli lite orolig för mitt sto, hon har visat alla tecken på att föla men inget har kommit och allt har stannat av.. Hon kastade...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Magella
·
S
Avel I så fall vad kan du utläsa från den här stamtavlan (?): E. Desert Night(US): E. Speedy Scot (US)U. Desert Wind (US) U. Joy Player...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: BlueEye
·
Avel Jag har ett sto som fölat 20/4. Hon har inte visat varken fölbrunst eller 30 dagarsbrunst. Har provat med grannens valack men hon tänker...
Svar
10
· Visningar
1 771
Senast: Ragnhild
·
Avel Mitt sto ska ha föl imorrn men hon har knappt fyllt juvret till hälften än!!! Inga vaxproppar heller... tror att hon har släpp...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
10 112
Senast: AraSlei
·
S
Avel Rider en häst som heter ***** Broadway. Vad kommer namnet Broadway ifrån? Är väl knappast svenskt? :confused: Är han Amerikansktravare...
Svar
6
· Visningar
780
Senast: Sommartjej
·
A
Avel Har köpt ett shettis sto som inte har pass, tänkte vänta med att fixa pass till vintern (då har dom mindre och göra). Så nu till min...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: annele
·
Avel Min älskade sambo har låvat mig en aldeles egen fölis efter hans fjording sto.Jag skall få välja hingst aldeles själv. så nu funderar...
2
Svar
27
· Visningar
1 998
Senast: Egot
·
L
Avel Jag körde upp henne i Söndags, undersöktes igår o hon ska semineras idag. Semineras de normalt bara en gång? I så fall kanske jag kan...
Svar
9
· Visningar
1 197
Senast: Lina4ever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30