Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel Med reservation för stavning. Har varit inne på Margaretehofs hemsida men, skulle gärna vilja se lite mer bilder på honom. Någon som har...
Svar
2
· Visningar
1 608
Senast: javill
·
S
Avel Sitter här och väntar & väntar, min skulle ha fölat 12/5. Inga säkra tecken ännu att det skulle vara på gång. Är inne på 338 dagar nu...
Svar
16
· Visningar
1 969
Senast: Rotterö
·
P
Avel När bajsar fölen för första gången? Alltså hur lång tid ska det ta innan det kommer igång?
Svar
2
· Visningar
775
Senast: crazy
·
P
Avel Vad ska jag göra om jag om ponnyn fölar i hagen och när jag på morron upptäcker det? Bara låta dom vara? Jag vet inget om föl så jag... 2
Svar
20
· Visningar
1 743
Senast: prince77
·
Avel Hej! Det jag tänker på är att använda en ardennerhingst till en fjording. Hingsten är inte såå stor och fjordingen är grov men hingsten... 2
Svar
24
· Visningar
1 841
Senast: plumpen
·
Avel HannaP & Diego Har suttit och tänkt på er och era föl några dagar nu. Måste bara få veta hur det är med dom? Lite bilder vore också... 2
Svar
25
· Visningar
2 529
Senast: shady
·
E
Avel Hur gör ni med era föl som föds inne? Vilken dag får de gå ut och vilket väder tycker ni är ok? Är det viktigare att gå ut och röra på...
Svar
5
· Visningar
787
Senast: siri
·
K
Avel Hur nära in på beräknad fölning kan man stelkrampsvaccinera ett dräktigt sto? Mitt sto som jag köpte i feb och ska föla i juli är inte...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: Fredag
·
Avel Såg ni notisen i Islandshästen från de avelsansvariga i SIF? Där stod det att det går många rykten om sommarexem hos avelshingstar men...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: javill
·
Avel Undrar så mkt hur det går för de små tvillingarna o det skulle förgylla helgen att få se någon ny bild på dem. Du kanske kan be... 2
Svar
38
· Visningar
2 701
Senast: Diego
·
P
Avel ponnyns mjölk är inte genomskinlig längre utan ganska så vit nu, eller lite vitblaskig. Hon har även börjat fylla spenarna lite. När...
Svar
8
· Visningar
787
Senast: prince77
·
D
Avel Såhär ligger det till... Vann en betäckningsrätt på en hingst (varmblod) & nu har jag lånat ett sto av en "kompis" som jag ska åka upp...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Crazyy
·
F
Avel Ikväll ska vi ultraljuda gammelstoet igen...förhoppningsvis med vettigt resultat den här gången. UL:ade i söndagskväll men då kunde inte...
Svar
13
· Visningar
1 167
Senast: shady
·
Avel Var idag och tittade på 3 års testen i Boden och blev imponerad av hur många bra hopphästar som kommit fram häruppe! Det var 2 (eller om...
Svar
7
· Visningar
1 034
Senast: Cosmoz01
·
B
Avel Jag är en nybörjare inom unghästutbildning, så jag undrar hur ni aktiverar era 1 åringar?? Jag är ute och går med min, tränsar, knyter...
Svar
7
· Visningar
1 055
Senast: Pooh
·
B
Avel Hej! Jag undrar om någon vet en hemsida där man kan leta reda på stamtavlan på en arabhäst, om man vet namn, föräldrar och födelseår.
Svar
7
· Visningar
1 934
Senast: sasucatu
·
S
Avel Båda mina ston var förstföderskor och ska nu sättas igång igen. Båda fölningarna gick bra, inga komplikationer och stona är pigga och...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Cyllene
·
P
Avel Tänkte sammanställa ett barnmorske-kit inför fölningen. Vad skall ingå i det tycker ni? Sax, peang, lindor? Vad är det för nummer till...
Svar
4
· Visningar
1 093
Senast: Francess
·
Avel Kan det vara så att sabinoanlaget oftare förekommer på fuxfärgen än andra färger? Kan det vara rasbundet? Sabino-travare är ju i princip...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: Francess
·
Avel Börjar bli lite orolig för mitt sto, hon har visat alla tecken på att föla men inget har kommit och allt har stannat av.. Hon kastade...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: Magella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer