Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Y
Avel Min dam är på 319 dygnet i dag, föra gången (det var första fölet) fölade hon på dygn 335 men jag undrar om hon inte tänker föla inom...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: Francess
·
Avel Har blivet mkt fundersam på det här med benställningen på unghästar har tidigare haft disskutionen med en mkt stor uppfödare i Danmark...
Svar
10
· Visningar
2 186
Senast: gylle
·
P
Avel idag så såg jag stot bajsa och efteråt så gick fölet dit och åt av det. Är det vanligt?
Svar
4
· Visningar
887
Senast: Ellem
·
Avel Ett föl efter två temperamentsfulla hästar, hur blir den? Säg att pappan är aggressiv och mamman stressad, fölet lever med modern sina...
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: Görel
·
S
Avel Jag hämtade hem min foderhäst i början på Maj. Var uppe och provred i Mars. Tillsaken hör att hon inte varit igång på något år så visst...
2
Svar
20
· Visningar
1 647
Senast: shady
·
T
Avel Jag har varit hos vet nu på morgonen, på 16-dagars koll. Positiv nyhet - mitt sto var dräktigt :banana: Negativ nyhet - med...
2
Svar
22
· Visningar
2 152
Senast: Thildha
·
Avel Är det någon som vet var han finns eller om det finns något sparat efter honom?
Svar
2
· Visningar
900
Senast: Nelle
·
T
Avel Vilka teckan ska man titta efter för att se om en unghäst är inne i växtperioder?
2
Svar
21
· Visningar
7 111
Senast: Francess
·
Avel Många ston brunstar när de kommer till nya stall eller det kommer nya hästar till stallet. Detta oavsett om de nyss gått ur en brunst...
Svar
7
· Visningar
1 624
Senast: Iglatjarn
·
E
Avel Hur ser man om fölet är en brunblack eller rödblack. Vårt ena sto föleade för ett par dagar sen och det blev ett jättesött hingstföl...
Svar
5
· Visningar
3 292
Senast: emci
·
C
Avel nu så har Greta äntligen fått ett sto föl :D men det vart inte riktigt som vanligt, fölet klev aldrig upp :confused: vå stackars lilla...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Skuggfaxe12
·
Avel Kan ni hjälpa mig med förslag på hingst till ett sto Bernstein-Maraton-Herkules? Gick endast klass 1 som treåring, pga att hon var för...
Svar
3
· Visningar
839
M
Avel hej! jag har en fråga angående min pojkes stam. jag undrar om uppfödarna saudarkroki föder upp bra hästar. undrar även om någon vet om...
Svar
10
· Visningar
2 755
Senast: Bambi
·
Avel tror ni det blir några problem för ett sto som nyligen förlorat sitt eget föl att gå ihop med ett annat sto som snart ska föla? Hur tror...
Svar
7
· Visningar
990
M
Avel Någon som vet vad avelsmålen för haflingerhästen är? Liksom vad man eftersträvar för egenskaper och hur en korrekt Haflinger ska se ut...
Svar
5
· Visningar
1 775
Senast: ilixindri
·
F
Avel Om ett sto får ett föl med en icke godkänd hingst , då blir väl fölet inte registrerat? Vad händer då om hingsten blir godkänd senare...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Görel
·
G
Avel Vet inte var jag ska lägg adenna tråden så jag chansar här ;) Jag har precis blivit med ny häst och jag ser nu på papprena att det ska...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: Clintan
·
Avel nu blir man lite orolig. Mitt kära ardenner sto på 4 år fölar aldrig. hon skulle ha fölat denna veckan men inget har hänt. hon är inte...
2
Svar
30
· Visningar
1 684
Senast: CosmicQueen
·
Avel Om ett ettårigt (kan varit 1,5år) blir betäckt av en lika ung hingst (ej meningen) och det visar sig att hon blev dräktig och detta...
Svar
7
· Visningar
1 144
Senast: Rattfylla
·
F
Avel e: Eighty eight keys xx - Raise a Native xx e: Native Dancer xx 9 år 172cm hög med bra gång (8 mässiga), lite skarp och lite het men...
2
Svar
22
· Visningar
2 237
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII