Vilka är kvar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zoya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 1 537
Mitt enda dräktiga sto iår ska föla 12 Juni, men jag tror att hon kommer att gå över tiden.. hon är inte riktigt färdig :crazy:
Förra året fick hon en dag efter beräknat! :)

Så jag hoppas att jag snart får se min Cornetto - Robin Z bebis :angel:

Själv är jag lite förvirrad angående mitt sto.Hon har inte tidigare släppt bäckenbanden innan juvret har fyllts upp...nu är det tvärtom. :confused:

Bäckenbanden ungefär lösa till minst 99% men inte knappt någon mjölk än.Trött och sur med ett evigt stampande.Även den där "bulan" syns som brukar synas uppe strax innan korset syns också(fölet som trycker på). :)

Med tanke på att de tidigare fölen kommit runt en vecka för tidigt känns det ju inte precis som om man kan slappna av...hönsig som man är! :D

Jag tror att min bebis kommer i natt. Hon har fyllt mjölk idag och det droppar.

Hade tänkt att hon skulle få föla ute i år, men det är inge vidare väder och hon stod vid grinden och verkligen VILLE in, så nu är de inne ändå.

Kollar varje halvtimme nu, det vore väl bara den om man skulle missa det i år igen!

Har en kvar som jag hoppas går lätt...

Beräknad till 10 juli e.New Balance u.Bitte (Phaeton-Illusion).
Hoppas på en mörkfux, hingst..... kommer säkert ett brunt sto :rofl: Glad för vilket, bara det går bra!

Lill / Stall Nöbbeled

Jajamen, i natt kom det bebis! En hingst blev det.

Och tror ni jag fick vara med då...? Icke! Jag var ut varje halvtimma tills 0.00, då tänkte jag sova en timma. Ställde klockan på 1.00 men vaknade redan 0.30. Då syntes inget, så jag tänkte: "jag sover till 2.00 nu". Då var jag så trött så klockan blev 2.15 när jag kom ut i stallet.

Och han var redan torr och klar... :D.

Han är kanonfin men jag tycker han är liten? Det är kanske bara för att man inte har nåt att jämföra med mer än stora pållar. Han är iaf pigg och fin och äter bra.

Dock är efterbörden kvar än, har den inte släppt snart så får jag ringa vet.

Maken hade med diggikameran ut i natt, jag tror han hann att ta nån bild innan batteriet tog slut men jag har ju ingen hemmis att lägga dem på. Kan maila dem till nån om ni kan lägga ut, men jag har inte sett dem än så jag vet inte ens om det bidde nåt.

Här är han gjord, by the way!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 409
Senast: lizzie
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 489
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 957
Senast: Unafraid
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka