Jag vet inte vad jag ska göra med hans bitande.. Säger i från ordentligt och knäpper honom på nosen men det verkar inte hjälpa.. Det har gått jätte bra med allt tills den här veckan, nu är han bara för jävlig att leda ut. Jag måste leda honom lite i grimma och runt hals för vi har så mycket "skräp" på gården så vi vågar inte ha honom lös till hagen och dessutom skulle han nog inte gå efter mamma!!
Han har försökt "hota" med lite sparkar i stallet men då satte ja foten i rumpan på honom och han blev helt stel som en pinne!
Jag brukar hinne med att säga i från när han tänker bitas men i dag fick han riktigt tag på sidan av handen när ja skulle ta ut honom. Jag tror han blir sur när JAG bestämmer vad han ska göra.. tex när ja tar ut honom och han stannar och ja puttar eller kliar lite på honom för att få honom att gå framåt igen.. så slänger han iväg med huvudet, stegrar sig och försöker bitas...
Kan det bero på att mamman inte hjälper till något att uppfostra honom?? han får göra precis som han vill bita henne sparka henne och hoppa och stå på hennes rygg och hon står bara still??
Tänkte ta nya kort idag för han har blivit jätte stor
så ni kan få se.. han har lagt sig och rullat sig i värdens skit lera så han är jätte dammig!!
Kan man använda föllinge häst deo på föl också?? har strykigt lite på ryggen på honom och han verkar tåla det, men är det bra??? Vi har så jäkla mycket flugor, bromsar, mygg och knott här..