Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Y
Avel för nio dagar sedan så föddes ett litet sto föl, hon var då väldigt mörkt brun, ljus kring ögonen och mulen. :love: sen har hon bara...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Magdalena
·
V
Avel Nu skulle jag vilja höra av alla som väntar på föl i juni vad som händer? Igår hade mitt sto fyllt i juvren ordentligt, vid...
Svar
10
· Visningar
1 151
Senast: crazy
·
Avel Nu har min systers föl blivit lite mer än en vecka och flocken är van att bestå av fem medlemmar. Var ute igår och tömkörde de vuxna och...
Svar
6
· Visningar
777
Senast: Rattfylla
·
F
Avel ULade henne igårkväll, 18 dagar efter sista språnget, och hon var klart dräktig! Fast troligtvis på 20 dygn istället. Tog visst på...
Svar
10
· Visningar
868
Senast: Francess
·
N
Avel Tycker att Spender S är en supertrevlig individ och har en kapacitet utan dess like. Det verkar som om han ändå har fått ganska få ston...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Pooh
·
P
Avel Hur mycket ökar ni kraftfodergivan på era nyfölade ston?
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Magdalena
·
M
Avel Jag har ett trevligt sto som jag tävlar med nu men som jag funderar på att ta föl på i framtiden. Saken är den att hon har en lutande...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Nobbeled
·
Avel Hingsten jag äntligen bestämt mig för har påvisat EAV i sperman (så står det på hingstens hemsida men jag antar det ska vara EVA) Är...
Svar
7
· Visningar
1 211
Senast: QuickStar
·
J
Avel Någon som vet ngt om denna varmblodshingst? Betäckt med den? Hur mkt han sprungit in? Har hans avkommor "kommit någon vart"? Står han i...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: martha
·
C
Avel Min fölunge är fux med bläs och rosa runt ögon och på genitalier. Betyder det att hon inte kommer att skimla av? Eller måste man vänta...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: Cillavan
·
R
Avel Vad anser ni? Vi ska låta shettisen föla ute och inte inne i en dammig box. (Alt 1)Vi har två hagar att välja på en hage som är helt...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Rattfylla
·
Q
Avel Någon som vet några länkar till olika uppfödare av Nordsvensk Brukshäst?
Svar
1
· Visningar
995
Senast: AnneOnym
·
Avel Hur är det nu. Jag har bara följt den diskussionen halvhjärtat. Kan man ha stuterinamn (och då döpa fölungarna med detta...
Svar
15
· Visningar
1 529
Avel Hon var inte dräktig denna gången heller. Så här var det förra gången också. Det tog sig 3 gången då. Då hade hon bakterier. De tog prov...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: Welsh
·
E
Avel Jag har en shettis hingst som inte har någon stam. Jag vill hitta ett litet sto till honom. Men nu är frågan om jag ska köpa ett sto...
Svar
12
· Visningar
713
Senast: ameo
·
L
Avel Ultraljudade stoet igår på 19:e dagen. Tvillingar. Jag undrar bara vad ni har för erfarenhet av detta? Brukar det gå fint att klämma den...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: Lina4ever
·
Y
Avel jag har hört att som fölet ser ut vid sex dagars,sex veckor och sex månader är så dom komer att se ut (extriört) ni som har sett några...
Svar
11
· Visningar
1 045
Senast: Francess
·
Avel En kompis har tänkt betäcka sitt halvblodssto, men önskar hjälp med hingstval. Stoet ifråga, är 4 år, liten ( runt 157 cm om jag minns...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: Görel
·
Avel I dag när vi skulle till hingst betet för att kolla och ge vår hingst antibiotika . Så möttes vi av en fasansfull tradgeri. De som har...
2
Svar
21
· Visningar
1 835
Senast: ako
·
J
Avel Någon som har info om denna hingst? Antar att han är importerad och undrar om någon vet när?
Svar
7
· Visningar
2 658
Senast: Backahasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka