Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Jaha då har man varit iväg på sin allra första utställning idag. Det var himla skoj trots att ponnyn fick dåliga poäng. Nu är det bara...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: annele
·
E
Avel Vad skall hästen har för färg/teckning för att klassas som pinto ? För det är väl en färg och ingen ras ? :confused:
Svar
3
· Visningar
740
Senast: Francess
·
M
Avel Vad menas med att ett föl föds med vattenskalle?! :confused:
Svar
2
· Visningar
1 543
Senast: ylvali
·
Avel Förra året lagom till att jag fått mitt humörstarka sto konstaterat dräktig med Chapman, dök det upp en tråd här om att han nedärvde...
Svar
15
· Visningar
2 309
Senast: Rea
·
B
Avel hej hej min kompis ska ta föl på sitt sto och letar ivrigt efter föl/hästar efter Aerline så om ngn är sugen på att skicka in bilder på...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Darbhanga
·
P
Avel Hur ofta händer det att ett sto inte accepterar sitt föl utan försöker sparka och trampa på detta? :cry: :confused: Detta har hänt i...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: CK
·
Avel Hur gör ni med krafftfoder till era digivande ston som går ute på bete dygnet runt? Ger ni den foderstaten ni räknat ut, bara lite eller...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: Magdalena
·
Avel Varför heter det efter och undan? Morfar blir ju knas om man säger det "undanefter" lixom.. Vad är grunden till detta?
Svar
7
· Visningar
874
Senast: Görel
·
E
Avel jag undrar vad en språngavgift innebär och även vad en sh avgift innebär ? Är inte så insatt i det här med avel :smirk:
Svar
6
· Visningar
2 735
·
Avel Hur försiktig ska man vara med dräktiga ston?? Vetrinären sa att riskerna för virus m.m är stor till hösten. Hur är det sommartid??Kan...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 867
Senast: martha
·
Avel Jag har ett varmblodssto som jag ska betäcka nästa år. Har inte bestämt mig för vad jag vill korsa henne med ännu. Jag vill ha en...
2
Svar
29
· Visningar
1 806
·
L
Avel han är ca 8 dagar nu och är sjövild:P hehe! det är första gången både för min häst och för mig! så ni erfarna om ni skulle vilja svara...
Svar
2
· Visningar
739
Avel hur tidigt gör ni de?? jag jobbade på ett ställe för många år sedan där vi var tvungna att ta in hästarna på nätterna.. å varje dag från...
Svar
14
· Visningar
2 509
Senast: Nafayette
·
A
Avel Usch vad tråkigt! Pentagon dog i lördags av ett benbrott. Han som gett så fina avkommor... :(
Svar
11
· Visningar
1 262
Senast: pialotta
·
Avel Vågar man det tros? Har hittat en mycket trevlig fullblods hingst som motsvarar alla min förväntningar och lite till :p Har hört från...
Svar
14
· Visningar
1 183
R
Avel Jag vill ha snabba svar. Vi använder vitlöksvatten (endast vitlök kokat i vatten) som flugmedel. Undrar om jag även kan använda de på...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Francess
·
Avel Hur gör ni i ordning era hästar inför en premiering? :) Och om ni ska ha med föl, vad gör ni för att de ska se extra fina ut? Ska iväg...
Svar
6
· Visningar
825
Avel Ngn som känner till hingsten Jirlow? Härstamning, omdömen, poäng, avkommor, styrkor, svagheter, och/eller har en bild? Vore tacksam för...
Svar
5
· Visningar
2 038
Senast: Asa_S
·
R
  • Låst
Avel Ja igår morse fölade shettis stoet ca 2 veckor före det vi trodde. Hon klarade allt galant och fick ett sött litet hingstföl...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: ameo
·
Avel Är det nån som vet nån sida med info om honom? Vore tacksam för svar!
2
Svar
30
· Visningar
2 775
Senast: Jet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar