Hur försiktiga är ni med dräktiga ston??

Det är ju en oerhörd chansning man tar, men det är ju upp till var och en...ofta går det ju bra...fast ibland inte..abortvirus är ett lömskt virus...en ickedräktig häst kanske det inte ens syns på, dom kan ha en febertopp på natten som man inte märkt...

Jag har mitt ena sto hemma, men hon är ute mest nu och kommer att stå med det andra stoet i utebox sedan...har man otur så får man dödfött eller att fölet dör inom nåt dygn, har man tur så går allt bra.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 203
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 586
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka