Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Vet inte om denn här frågan passar in här, men gör ett försök. Vi ska på NF-SM i juli och tävla dressyr och hoppning. Det är ju...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: AliceS
·
Avel Sitter och tittar efter gula halvblod i stamboken jag har och kan konstatera att Kaliber 574 har en gulbrun eller ev gulsvart mamma...
2
Svar
32
· Visningar
3 168
Senast: Magdalena
·
Avel Är lite nyfiken på en hingst igen... :o Har sneglat åt en häst efter Nepal. Vet som vanlig inte något om hingsten i fråga. Hopp eller...
Svar
11
· Visningar
948
Senast: MissFideli
·
S
Avel Tänkte ta ett föl efter mitt sto och har tittat på en hingst. Nu är det det så att mitt sto och hingsten har samma morfars far. Räknas...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: lil-sis
·
K
Avel Skulle hemskt gärna vilja ta del av era åsikter och kunskaper i att välja ett sto till avel. Mitt hbl-sto är visat som föl med klass I...
2
Svar
39
· Visningar
2 228
Senast: cissiny
·
Avel Jag avmaskade mitt sto i samband med fölningen, med Ivomec. Som jag har förstått det ska man avmaska fölet då det är 8 veckor, stämmer...
Svar
5
· Visningar
929
D
Avel Hur länge kan man tävla ett dräktigt sto?
Svar
2
· Visningar
631
Senast: Dragonfruit_
·
J
Avel Ett av mina hingstföl (2 veckor på midsommarafton) fick förstoppning på dag 4. Han behandlades med dropp, klyx och kramplösande, blev...
Svar
1
· Visningar
1 551
Senast: paradox
·
W
Avel ... De la Gardie 950 & Acacio 948, någon med hingstkatalog som kan ge mig siffror? //Kristin
Svar
3
· Visningar
730
Avel kollade på blodbanken och nu är jag lite nyfiken. har min häst bra eller dålig stam...
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: solros
·
Avel Har sett lite olika trådar angående igångsättning av sto som fölat. Jag har dock inte läst dom utan frågar här när ni tycker man ska...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: lakrits
·
K
Avel Min mor har funderingar på att betäcka sitt sto i år, har valt hingst och väntar på nästa brunst. Men icke! Stoet har inte brunstat. Hon...
Svar
7
· Visningar
893
L
Avel är det ngn som har avkomma efter honom? i sånna fall, har din häst en god hoppteknik? eller är det bara dressyr som gäller? ngn bild...
Svar
3
· Visningar
927
·
M
Avel jag avmaskade ett av mina föl vid två veckors ålder, efter rekomendation från vetrinär. Fölet fick diarre vid fölbrunsten som inte gick...
Svar
1
· Visningar
619
·
Avel har jag hört att de inte får gå med valacker, eftersom det finns en risk att de kastar fostret ??? nån som vet ??? kan man rida som...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: Francess
·
Avel jag köpte häst för ett tag sedan. Ett sto med lutande vulva och blev då rekommanderad att inte ta föl på henne eftersom det kunde bli...
Svar
9
· Visningar
2 383
Senast: orion_x
·
Y
Avel är det någon som kan något knep för att lista ut hur hög fölis kommer att bli? eller som kanske kan lista ut det ändå Mamma är 172 cm...
Svar
6
· Visningar
797
Avel Erfarenheter av denna hingsts avkommer... har nån här det? Hn står uppstallad där vi ska betäcka, hade innan planer på cosmopolite S...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: virre
·
Avel jag har ett brunt sto som jag ska betäcka -07 eller -08. funderar lite kring om man kan boka hingst hos privatperson så här långt i...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: ameo
·
E
Avel Tar ett föl utan fölkompisar skada av att vara ensam? Man läser ju alltid om att fölen ska gå i flock och busa, men jag har bara ett...
Svar
18
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka