Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Avel Står i begrepp att köpa ett sto, polskt halvblod och är nyfiken på om någon känner till stammen lite närmare? Hon är e: Dido 29 (hann) -...
Svar
8
· Visningar
3 487
Senast: Francess
·
C
Avel Vill gärna ha lite info om den hingsten. Det enda jag vet är att han är Holländsk, men jag tror inte han längre är godkänd för avel i...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: Chough
·
D
Avel Hej alla glada! Måste bara skriva av mig & berätta :love: Stoet som jag har uppe på betäckning m Demonen är idag Ul:ad & dräktig 17:e...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Dizan
·
E
Avel om ja betäcker mitt svenska halvblodsto med en dansk eller tysk halvblodshingst vad räknas avkomman som då ? :confused:
Svar
12
· Visningar
930
Senast: Görel
·
Avel Finns det några Criollo hästar i Sverige?
Svar
1
· Visningar
781
Senast: MissFideli
·
P
Avel Jag har en spruta hemma som märren min skall få senare i eftermiddag. Någon som har erfarenhet, funkar det? De säger att hon kan...
Svar
18
· Visningar
5 602
Senast: martha
·
B
Avel Araber har ju färre ländkotor än andra hästar. Nu minns jag inte hur många men iallfall, om man korsar en arab med en annan ras hur...
Svar
3
· Visningar
1 222
Senast: B1an
·
A
Avel Vet inte om denn här frågan passar in här, men gör ett försök. Vi ska på NF-SM i juli och tävla dressyr och hoppning. Det är ju...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: AliceS
·
Avel Sitter och tittar efter gula halvblod i stamboken jag har och kan konstatera att Kaliber 574 har en gulbrun eller ev gulsvart mamma... 2
Svar
32
· Visningar
3 168
Senast: Magdalena
·
Avel Är lite nyfiken på en hingst igen... :o Har sneglat åt en häst efter Nepal. Vet som vanlig inte något om hingsten i fråga. Hopp eller...
Svar
11
· Visningar
948
Senast: MissFideli
·
S
Avel Tänkte ta ett föl efter mitt sto och har tittat på en hingst. Nu är det det så att mitt sto och hingsten har samma morfars far. Räknas...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: lil-sis
·
K
Avel Skulle hemskt gärna vilja ta del av era åsikter och kunskaper i att välja ett sto till avel. Mitt hbl-sto är visat som föl med klass I... 2
Svar
39
· Visningar
2 228
Senast: cissiny
·
Avel Jag avmaskade mitt sto i samband med fölningen, med Ivomec. Som jag har förstått det ska man avmaska fölet då det är 8 veckor, stämmer...
Svar
5
· Visningar
929
D
Avel Hur länge kan man tävla ett dräktigt sto?
Svar
2
· Visningar
631
Senast: Dragonfruit_
·
J
Avel Ett av mina hingstföl (2 veckor på midsommarafton) fick förstoppning på dag 4. Han behandlades med dropp, klyx och kramplösande, blev...
Svar
1
· Visningar
1 555
Senast: paradox
·
W
Avel ... De la Gardie 950 & Acacio 948, någon med hingstkatalog som kan ge mig siffror? //Kristin
Svar
3
· Visningar
730
Avel kollade på blodbanken och nu är jag lite nyfiken. har min häst bra eller dålig stam...
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: solros
·
Avel Har sett lite olika trådar angående igångsättning av sto som fölat. Jag har dock inte läst dom utan frågar här när ni tycker man ska...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: lakrits
·
K
Avel Min mor har funderingar på att betäcka sitt sto i år, har valt hingst och väntar på nästa brunst. Men icke! Stoet har inte brunstat. Hon...
Svar
7
· Visningar
894
L
Avel är det ngn som har avkomma efter honom? i sånna fall, har din häst en god hoppteknik? eller är det bara dressyr som gäller? ngn bild...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka