Gula halvblod

U:Action som har Pontus 497 som far och Abbé 435 som farfar och Isabella 6203 som farmor
Actions mor är Orkidé som i sin tur har Orkan 444 som far och Erna 5832 som mor :D.
Jag sa ju att jag var novis :angel:...

Oki, Kristel har numera hästens Reg,bevis. :) Men har har en gång i tiden köp vykort på hästens släkt träd. Undrar om de fortfarande säljer dessa ute i Flyinge. :confused: Har vykort på både morfarsfar o diverse andra hästar i släkten. :)

När jag kommer hem och kan kolla i stamboken får jag också full koll på hennes hästs stam :)

Vykorten du köpt antar jag är de Joja började producera i början av 80-talet. Har också nästan hela serien, nästan alla stamböcker och nästan alla hingstkataloger :D

Har försökt leta på Isabella 6203 på All breed pedigree... men får bara upp ett antal Isabellor utan nummer, givetvis Svhbl. Hur vet man vilken av dem det är :confused:.
Tänkte att namnet Isabelle kunde tyda på färgen och ..ja ja naivt men liiite troligt ;).

Du menar Pontus 497's mamma, hon var fux e Hildebert u Primrose e Primo u Vira.
På det svartvita fotot som finns i "Våra Stofamiljer" så ser hon ut att vara vanlig fux.

Har sett samma bild som sussisus och tycker också att hon ser ut som en vanlig fux.

Kan inte heller se något bakåt i stammen som skulle tyda på gulanlag. Det kanske är som Magdalena skrev, att din hästs färg blivit solblekt :D

I stallet har vi tre gula halblodsston som är uu Goldheart 10655 och ue Arram uue Qantas.

Mamman (Golden Girl) gav bara gula oavsett hingst :)

bara ett litet inlägg.. nästan alla ja de flesta namn du räknat upp finns med i stammen på en av våra ridkolehästar..

Vilken tur stoägaren hade! Tänk så trist om det blivit tvärtom, alltså INGEN gul oavsett hingst.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 173
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 493
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 749

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka