0 -klassad hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Balans
  • Startdatum Startdatum
som jag skrev högre upp så är det första gången i django´s historia han har fått så dåliga poäng gå in på webstamboken och se så kan du se hur fina poäng han brukar få vad sägs om
Plats Typ År

P 1995 G II

Bergunda Växjö U 1995 9 10 9 8 8 = 44 G

Borås U 1995 9 8 8 9 8 = 42 G

Herrevadskloster U 1998 8 8 8 8 8 = 40

Bosjökloster U 2002 G

Vetlanda U 2003 7 7 7 7 7 = 35 S

så nte är han så dålig

Det var lite det jag menade, att poängen gör inte alltid hästen rättvisa. Om man tar Django som ett exempel. Hur kan han få så olika poäng av 2 svenska domare? Jag tycker att Django är en bra hingst, han har nedärvt sig bra. Jag såg honom på mönstringen, han var inte i något bra skick och troligen därför dom dåliga poängen.
Vore det mer rättvist om man vid mönstring satte ner dom hingstar som inte kom upp till 40 poäng till klass 0? Jag menar egentligen, ni som bara kikar på poängen, så är ju en klass 0 EU godkänd hingst med 37-38 poäng bättre än en svenskgodkänd hingst som inte uppnår samma poäng på en mönstring.
När vi nu ändå är inne på poäng och domare. Är det någon mer än jag som reagerar på hur olika en del domare dömmer benen? Det kan vara från uttåad till korrekt från en domare till en annan. Finns det ingen gemensam linje dom går på? Man kan ju tycka olika om typ och gång osv, men benen är ju som dom är. Hur kan det skilja så mycket mellan domarna då? Någon som har en ide om detta?

;) Det var så lite så. Det är ju faktiskt så att django har ju börjat komma upp lite till åren ju. SEn var han värd bättre än de 35 poängen, men han har lämnat rätt så många bra avkommor nu en hel del diplom och guld ston om jag ska vara ärlig .Jag har själv ett 3 årigt sto efter honom i år som jag visade 2 gånger förra året med 39 och 40 poäng och där är modern sisådär om jag ska vara riktigt ärlig iof fått 39 poäng men med väldigt gracila ben. Har också fått en hingst i år efter honom som är hur snygg som helst (tyvärr) *S* då jag helst hade önskat att det var ett sto ;).
Fast tyvärr är det väl så att gör man sig lite*osams* med vissa folk kanske det inte kan gå så bra alltid *S* SEn vet jag inte om jag kan hålla med om att han var i väldig dåligt skick om man tittar på bilderna på honom sen generalmönstringen + att jag också såg honomn live , men däremot så var han lite uppdragen det kan jag också hålle med om men det blir ju en del ibland när de är i väg ;-).
Django är en väldigt trevlig hingst att ha att göra med och väldigt bra psyke hur snäll som helst i allfall , var och hälsade på honom bara för 1 vecka sen och då njöt han för fullt på betet med sina ston :banana: :banana:

Så enkelt är det inte att bara sätta ner de som itne kommer upp i visst antal poäng på general mönstringen , för sen är det ju avkommorna de ska ju kolla också ju. Django har lämnat väldigt bra avkommor här nu och det gör ju så att han får behålla sin standard. Sen på benen så kan det faktiskt bero lite på hur mo de är nyverkade eller inte , det kan göra 1 poäng ibland om jag ska vara riktigt ärlig. Ibland är det underlaget som gör det de kan vara korrekta på plats men kanske skruvar i rörelse eller bredda det är mycket som spelar i n i det hela har själv en ponny som tyvärr ibland kan spänna sig så hon breddar och då drar det ner p¨å bena oftast, har haft ponnyer som blivit uttåade vi mjuka underlag tex så ibland är det ju faktiskt dagsformen som avgör eller alltid är det ju det *S*

Liknande trådar

Avel För en månad sedan förlorade jag ju mitt föl - ett föl som jag tillbringat år med att planera i form av att få mitt sto bedömt (polsk...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 560
Senast: axel
·
Avel Nu har jag äntligen hittat ett avelssto med vad jag anser toppstam. Hon är efter Quasimodo Z - Quickstar. Har däremot inte gjort nåt...
Svar
14
· Visningar
1 842
Senast: token
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 649
Senast: Myelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka