Skäck - hur avla!?

Den var ju till och med till salu! :love:

Den här var läcker, även om den inte var svartskäck:
hofconlf2.jpg

Och nu tror jag att jag svimmar: :love:
worldcarnationbarn2.jpg

Nej nej anlaget kommer inte från Rotspon...Rotspon är svart.

I botten på stammen finns ett overotecknat paintsto som man från början lagt Weltmeyer på och fått ett stoföl..detta sto i sin tur blev betäckt med Rotspon...och så blev det denna ljuvliga gosse! :love:

overoskäcken heter Radikal och den tobianotecknade sv/vita State of the Art...om jag inte missminner mej. :)

Jag har ju då tyvärr ingen aning om vad skäckar med gröna papper kostar i Sverige :o Jag tänkte bara att drömmar är gratis och då behöver man inte ha några ekonomiska ramar :D

Jag tror jag fick dåndimpen och dog!! :love:

Fuxskäckarna var speciellt underbara!

Ja fast även drömmar kan ju bli sanna... ;) :D

Jag köpte bägge mina som föl...en i taget...med några års mellanrum.(Man är ju inte miljonär!) :D

Oj, nästan så jag får ändra uppfattning!!!
Vad kul att se en skäck byggd som en modern häst, långa fina framben byggd i uppförsbacke vad är det för stam på honom? Jättesnygg häst

State of the Art är e:Art Deco(Samber son) undan ett sto med stort fullblodsinslag i...runt 75%....i botten ligger ett paintsto.Så alltså Art Deco-xx-xx-paint...om man ska rada upp far,morfar,mormorsfar...osv.

Tycker det är lite väl mkt Samber och Ico hästar om vartannat i Tyskland bara...jag skulle hellre köpa tex en polsk trakhennerskäck...med långa härstamning,bra storlek men ändå ädla i typen.Men det är ju en smaksak förstås! ;)

Ja, dom såg inte äkta ut. Men den här skäcken är iaf äkta.
:D

Hoppas att ni kan få fram bilden. Vet inte hur man gör annars.
sorro%20aug.jpg

Liknande trådar

Avel Hjälp mig lite här är ni snälla. Hingsthjälp mao. Sto 1. Tanten skall ev. betäckas i år. Hon är 18 år, äldre modellen av halvblodet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 974
Senast: shady
·
B
Dressyr Hej alla! Jag hoppas att ni kan hjälpa mig. Min kompis har köpt ett sv. hblsto för ett par månader sedan som hon ska låta betäcka...
Svar
4
· Visningar
1 332
Senast: Sara-Ida
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka