Valda hingstar i år....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hexagon
  • Startdatum Startdatum
Sto 1 Bayard-Krevad är konstaterad dräktig med Camaro M
Sto 2 Walör-Lester ska semineras med Ravell
Sto 3 Phaeton-Illusion betäckas med Nactus

( jag kan ju inte gå i från min vana att betäcka med Nactus, ;)

Lill / Stall Nöbbeled

Så det blev inte Majim G då. Synd, hoppades på att det skulle bli det så du kunnat komma och hälsat på. När du ändå var i krokarna.

Fick ju rabatt på en av hingstarna ;) och man är ju "snållänning" Pratade dessutom med Majim's ägare och bestämde mig för att vänta till nästa år. Men akta dig, jag kanske kommer och hälsa på dig och gulingarna ändå! :rofl:

Lill / Stall Nöbbeled

Nej, just nu är inlines ganska populärt här på de nya cykelbanorna :rofl: Nej hon gör nog som alla andra turister, solar och badar. Vi ska skritta ner de 400m till standen i morgon :bow:

Mitt sto: Turban Rose - Um Saidxx-Utrillo har seminerats med For Feeling, hon ska kollas nästa måndag 7/6.

Don Romantic till Bellini - Cyrano. Kollad o dräktig på 18 dygn.
Metall till Weltmeyer - Lanthan. Ska kollas i kväll.
Två ston till ska betäckas, ett e Warkant - Wendekreis o ett e Grundsee - Shogun xx. Funderingar kring Don Charly o Rubinrot till dem respektive. Annars är även Metall o Briar tänkbara. Skulle haft Briar till Weltmeyerstoet men den helgen var han i Tyskland.

Hälsn Ann

Stuteri Stubbäng

Det är absolut inget jag är rädd för. Däremot kan jag bli rädd för att du INTE kommer om du har vägarna förbi. Glöm inte att ta med Lin då också. Hon måste ju få träffa Shady live och inte bara på kort.

Hälsa till både henne och Pärlan, så skall jag försöka dyka upp någon gång i sommar.

Min hosvlagare har också betäckt med Pomme Royal! Stoet är 20 år gammalt, efter Masimus och har hoppat svår hoppning för länge sen. Tydligen hade tre led ston bakåt gått svår. :)

En kompis till mig har en kanonfin avkomma till PR. Hoppas det går bra i år och att hon "tar sig"!

/C

Jag har hela tiden varit inne på Bourbon till min
e. Vivaldi-Unesco men i sista sek. så vart det Richfield.
Insem i lördags & hade släppt ägget i mån. :bump: :bump:
Nästa år kanske det blir Bourbon.

Jag hade bestämt mig för Davenir, men eftersom han spermakvalite var så dålig blev det ett hastigt hingstbyte. Valet föll då för Bourbone. Tror inte att jag kommer att ångra det.

Mitt Quite Easy-sto gick till Looping 876.
En sponsorbetäckning efter att hon vann kvalitets som 4-åring.

En chansning (som med all avel) men jag tror naturligtvis att det kan bli bra, annars skulle jag ha valt annan hingst trots fribetäckningen.

Var dräktig på 16:onde och imorgon är det dags för 30-dagars kollen :)!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Piaff
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 014
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 510
Senast: lizzie
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 286
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka