Valda hingstar i år....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hexagon
  • Startdatum Startdatum
betäckt och dräktig på 16:e dygnet, ska kolla 30:e nästa vecka. :) "gamle" Uskudar har tydligen mkt bra spermakvalite då vi misslyckades förra året med Cardento och Quite Easy!

Mitt sto efter Dragon -LongJohn** skall till Karolinger på direktsemin ,skall gå i brunst runt den 20/6. Troligen blir hon den första till honom, åtminstonde i sverige.Kul :D

Mitt Goldlöwe sto skall i dagarna semineras med Last Liberty.
Elizabet

Jag har betäckt med honom och inte fått dräcktigt. Men visst har han dunder sperma, var nog seminstationens fel. Har nu bytt station och det har aldrig varit några problem efter det.

Visst har han det, men inte ens han har 100% dräktighet, kanske passade inte han och just det stoet ihop, stoet kanske inte seminerades vid rätt tidpunkt, stoet kan ha haft någon infektion eller vad som helst.. :smirk:

Självklart, men med tanke på att hon nämnde att Uskudar hade mycket bra spermakvalitet blev jag förbrylald eftersom QE ju också har det. Det vet väl du om någon. ;)

Tottan ska betäckas Aram KWPN 866 väntar på brunsten som ska komma i morgon typ bara.... Skulle åkt på förra men importören hade inte sperman på plats... suck..

*Stanfordstoet är ombetäckt med Camiell, fick ett jättefint stoföl efter honom i år.
*Arabstoet är betäckt med 88 Keys.
*Robin Z-stoet är betäckt med Santa Cruz, fick ett mycket fint hingstföl e. Cardento i år men vill prova något nytt.
*Sista stoet (e.Testarossa) är bokad på Akribori men börjar fundera på andra alternativ. Beslutsångest!!!

Har en kompis vars sto e.Vivaldi - Vagabond som också står och väntar på Karolinger ;) så ni är i alla fall 2.

Jag och min sambo kom inte överens om vilken hingst vi skulle ta i år.Han fick bestämma i år.Det blev Saigon.Jag ville ha Karolinger.Men det får bli till nästa år.

Hoppas på en fin Fölbebis nästa år nu när hon är dräktig på 19 dygnet. Hon skall även kollas på 30:de. En seminering och ett enda skick blev det. :)
Hingst: Rubinrot.
Sto: DeNiro - Nepal.
Jippie!! :cool:

Mitt sto är dräktigt med Cuper. Ska bli spännande och se vad han lämnar, det blir ju hans första årgång.

Pga att det bara går att få sperma mån-ons-fre, mitt sto beräknas släppa ägg en tors så då blir det för sent :(
Hon är som en klocka, har börjat brunsta exakt var 21 dag och släppt ägg dagen efter så jag räknar med att det blir så även år.
I stället blir det en hingst som går att få vilken dag som.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 009
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 171
Senast: lizzie
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar