Stofamiljer, Flyinges m fl

Jodå, den har jag en del på. Har inte gått igenom den ordentligt, men 3,5 A4 är det i dagsläget, skrivet på varje rad i storlek 12. Borde bli runt 5-6 A4 åtminstone... :D

Nåt speciellt du undrar över? :D

Mvh Cissi

Kaliber är från F3! (Såg att du nämnt Ganesco i senare inlägg).

Mvh Cissi

Ja, det har du ju rätt i :o

Måste haft hjärnan på semester ;)

Bland hästarna från Havannas ättlingar är jag främst intresserad av Nicolina 5238 eftersom vi på min barndoms ridskola hade två dotterdöttrar till henne. Karamella 6439 (u Jamaica e Jager ox ej i stamboken), som i majoriteten av sitt liv hette Karmel, och Salome född 1965 e Juan u Insula 6299. Jag känner också flera nutida ättlingar till henne :)

Dom tillhör (5) Hoby-familjen, inte (F.5) Flyinges Hillevifamilj. F. står för Flyinge. Det finns 6 stycken Flyinge-familjer + (1) som spreds via stoet Zaida som köptes till Flyinge 1923.

Annars stämmer det att Indus och Vermouth är från samma familj eftersom Indus helsyster är mormor till Vermouth :)

Oj, jag visste inte att det fanns två 5:or. Bra att veta.

Jag har en Hoby-tös :love: helkusin till Indus.

Åh! Den är en av mina favoriter :)

Mest beror det förstås på att den fantastiske Gaspari kom från den ;)

Hon fick dessutom ett föl 2003 e. Vermouth.
Såg inte förrän i efterhand att stona var lite nära. :o
Han har iallafall Gasparis helsyster Tiara som mormors mormor och som farmors mormors mormor.

Kunde inte låta bli att berätta.

Hade ett sto från familj(1) Zaida familjen. Hon fick fyra föl varav tre var ston. Det sista f.-98 e. King Marco. Vårt sto var fram till sin död -01 ett av 4 verksamma i avel i sto familj (1). Hon var E. Lester U. Carola UE.Urbino.

Det verkar med andra ord finnas mycket kunskap om de olika stofamiljerna även om den är lite svår att få tag på (om man inte ska komma hem till dig och göra en karftansträngning tillsammans för att få ihop en bunt böcker i ämnet :D) eller leta i antikvariat eller liknande efter de böcker som tidigare har getts ut.

Kul i alla fall att få lite bakgrund även om jag natuligtvis (precis som ni som börjat samla på er) vill ha historien kring varje häst mellan mitt sto och stamstoet :angel:

Vill man veta hur många stamboksförda det finns är det bara att ta fram stamboken och börja räkna...

Jemara-familjen heter A.8 i "Våra Stofamiljer".

Jemara 2470 importerades till Flyinge 1931, hon var född 1924, hade stammen e Jasperding u Abinda Han.VII 7072 e Altist u Nogascha e Nobra II u Nigrette e Naber-Derb-Nording-Granada-Incognito.

"Min" ridskola ägde Mecca 14192 ett tag, så det är därför jag är intresserad av denna stofamilj.

Hej :)

Finns det sååå många :o

Flyinges har jag koll på, men att det fanns upp till (54) har jag missat, trodde att (51) var den sista ;)

Äsch, man kan inte hålla reda på allt.
Tar du hingstarna så håller jag mig till stona, så kompletterar vi varandra. :D
De sist tillkomna stofamiljerna - (51) till (54) - står i stamboken från 1983.

Liknande trådar

Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 454
Senast: TinyWiny
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 656
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4