Sadeltvång hos dräktigt sto?

Hejsan, mitt sto fölade förra sommaren, vi fick tillslut rida barbacka för hon tyckte det var obehagligt med sadelgjorden, tänk själv att ha bebis i magen eller vara full av mat och dra åt ett skärp hårt om detta.
Det var iallafall så jag resonerade med mitt sto och när vi skippade sadeln blev hon glad igen!
Lycka till :D

Vad jag har hört,läst och blivit rekommenderad är att man ska rida barback de 2-3 sista månaderna om man tänkt rida sitt dräktiga sto...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 869
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 943
Senast: Hoarfrost
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 596
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar