Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Någon här som varit med om att ett STO betäcker ett annat brunstigt sto??? :eek: :confused: Krångelmadamen är i farten igen... :crazy...
Svar
8
· Visningar
1 632
Senast: ameo
·
Avel I dag var hon dräktig. 3gången gillt. Hingsten Metall. 16 dagars koll, Jag blev lycklig :bump: :bump: :bump:
Svar
9
· Visningar
775
Senast: Rotterö
·
S
Avel Jag ska åka o visa mitt sto på premiering i slutet av augusti, men jag har aldrig vart på nåt sånt innan. Nån som har något tips på hur...
Svar
3
· Visningar
606
Avel Min lillkille är nu 1 månad. Han har inte tappat navelsträngen ännu. Hänger en ca 2 cm lång bit där. Normalt? När räknar man med att dom...
Svar
4
· Visningar
2 078
Senast: CosmicQueen
·
Avel skulle vilja veta lite om dessa hingstarna min lilla pole e efter dom :love:
Svar
1
· Visningar
640
Senast: Görel
·
S
Avel Har en töltande varmblodstravare hemma, ett sto, ca 160 cm och kraftigt bygd. Vad tror ni om att betäcka henne med en Islandshingst och...
2
Svar
24
· Visningar
2 647
Senast: _Dieldi_
·
Avel Rider ni dom för fullt. När de presis har blivit dräktiga. Eller låter ni de vila de första veckorna. mitt sto är nu 17 dygn, Ska de...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: ecssory
·
Avel Hittade idag ett av mina stoföl död i hagen. Fölet var så sent som inatt kl 24.00 pigg och glad och racade runt i hagen med sin kompis...
2
Svar
30
· Visningar
2 286
Senast: Bia
·
Avel Någon som har bytt ut sin IDbok till Pass? Sätter de in pappren från boken i passet eller trycker de nya? Vore ju bra att veta om exv...
Svar
8
· Visningar
947
·
Avel ÄNTLIGEN har jag fått svar på hormonprovet på min krångeldam och det VAR obalans i hormonsystemet... Östrogenet låg på 11 och borde...
Svar
4
· Visningar
998
·
E
Avel Nu undrar jag vad ni skulle ha gjort. Hästen har blivit inseminerad på två brunster. Idag var vi inne och kollade dräktighet på den...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 318
Senast: shady
·
Avel ”Risken med för hårt urval av karaktärsdrag i aveln” debattartikel i Hästfynd ”Strumpor och bläs är exempel på o-pigmenterade fläckar på...
Svar
1
· Visningar
820
K
Avel ...Lilla B och hennes fölunge Karamella ställdes ut för ca 3 veckor sedan. Lilla B fick 40 p och Karamella 38 p :D :D Karamella är född...
Svar
8
· Visningar
813
Senast: Dragonfruit_
·
H
Avel Tänkte vi kunnde göra en uppdatering om vilka hingstar ni använt i år. Har för mig att det pratats om förut men det var nog ett tag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
9 492
Senast: Morotsbiten
·
Z
Avel Jag har just haft ett sto hos hingst, och den hingsthållaren rekommenderade att ha stoet inne de första veckorna efter betäckning...
Svar
11
· Visningar
1 221
Senast: Morotsbiten
·
E
Avel ...skittöntig - men det skiter jag i :D!! Var inne nu på morgonkvisten med pållan för koll på tredje försöket - ÄNTLIGEN!!!! DET...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: ecssory
·
Avel Om denna tråd ligger på fel ställe får ni flytta den, jag visste inte vart den skulle vara... :crazy: Hur som helst, Min kompis har en...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Docka
·
Avel kan någon ge mej info om en hingst som heter sober.. född 81 men togs ur avel redan 86.. svbrun. hur e avkommor , storlek , osv.. kram
Svar
4
· Visningar
774
Senast: FT_ryttare
·
S
Avel Jag funderar till nästa sommar att betäcka min vän men nu är det ju inte bara att göra som man vill. :crazy: Vi har väldigt långt att...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: Freyr
·
Avel Är det vanligt att man låter ston föla i hagen? Är det ingen risk att de andra hästarna skadar fölet?
Svar
12
· Visningar
1 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka